24erBest Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Hei! Rektoren min vil ikke rette fraværet til det riktige, selvom ddt står på riktig på Skolearena. Hun sier hun har ført det som kontaktlærer ga beskjed om. Gjør de virkelig det med alle elevene? Synes det er rart de holder på sånn internt, trodde rektor skulle skrive av fraværet som står på Skolearena jeg.. Noen som vet hva jeg skal gjøre, kontaktlæreren har reist på ferie? Får ikke kontakt med hun før 2 mnd. sa rektor og fristen er i helgen. Det er nok ikke avgjørende hvor mye fravær jeg har, men selvom er det veldig irriterende. Takk for hjelp Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Hva er det som har skjedd da? Fått for mye, for lite? Hva står på skole arena kontra det som står på vitnemålet? Forøvrig har fraværet ditt ganske lite, og tillnærmet ingenting å si. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Skal ikkje ha store innflytelsen med mindre det er veldig markant, imo. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Skjedde noe lignende med meg for mange år siden. Jeg pratet dog med kontaktlærer om det med det ble ikke gjort noe med det. Desverre! Det som skjedde med meg var at hvis jeg var borte en dag. Så fikk jeg dobbelt opp med både den ene dagen og alle de 6 timene for den ene dagen. Dermed fikk jeg jo utrolig mange timer fravær. Dårlig kommunikasjon mellom lærerne og elendig system var nok årsaken til det. Men bare få fikset det nå, for om noen år er det forsent! Lenke til kommentar
foralt Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Føler meg heldig, har også fått ført feil fravær på vitnemålet, men jeg har fått for lite fravær, så å si halve fraværet mitt er borte Lenke til kommentar
Zeeza Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Det har nok ikke så mye å si, selv om det er særdeles irriterende. Syns det er rart at rektor velger å ta ordet til kontaktlæreren din fremfor det som er dokumentert på skolearena. Så vidt jeg husker skulle alt gyldig fravær føres på skolearena, sånn at man kunne ha oversikt over hvor mye man hadde vært vekke. Da funker det ikke at en lærer kommer og sier at du har vært mer vekke enn det som står der, hvertfall uten å ta det opp med deg først. Jeg hadde en norsklærer som førte 4 dager fravær på meg når jeg ikke møtte opp fire dager på rad en uke. Grunnen til at jeg ikke møtte opp var at jeg var på tur i friluftslivfaget. Da jeg forklarte det til han mente han fortsatt at jeg skulle ha fravær, siden jeg hadde vært fraværende fra han sine timer. Det at jeg var vekke i skolens regi, og at jeg ikke kunne være to steder på samme tid, holdt ikke mål. Derfor har jeg fire dager mer fravær på vitnemålet mitt enn jeg egentlig skal ha. Så du skal ikke se bort i fra at det fins flere idiotlærere Har ikke så mye å si, men er fryktelig irriterende.. Lenke til kommentar
Mikkn Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Skrives ikke vitnemålene (og kompetansebevis) ut direkte fra skolearena eller SATS (aner ikke hva det er, men de har det) systemet dems? Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 1. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2012 (endret) Tusen takk for svar alle sammen! Endret 4. juli 2012 av 24erBest Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Det er selvsagt litt kjipt, men ærlig talt, det spiller absolutt ingen rolle om det står 30 eller 32 timer på vitnemålet ditt. Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 2. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2012 (endret) Ærlig talt, det vet jeg. Poenget er at de har gjort feil. I tillegg er det ganske mange timer, vil ha minst mulig selfølgelig. Jeg vet at jeg nok kommer inn, men det er irriterende. Vil jo gi et best mulig inntrykk. Er det to timer for mye, er det to timer for mye, og det er ikke riktig. Feil er feil uansett hvor mange timer det er, og det skal ikke skje. Endret 4. juli 2012 av 24erBest Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Det forstår eg, men å sparke i gang konspirasjonsteorier over dette syns eg er litt drøyt. 1 Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 2. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2012 (endret) Det forstår eg, men å sparke i gang konspirasjonsteorier over dette syns eg er litt drøyt. De skal jo se på Skolearena, og det et helt tydelig at de har holdt på internt, når de ikke skrev av fra Skolearena, men hørte på noe helt annet. Men greit, skal ikke si noe mer om det, jeg tror i hvertfall de har gjort det med vilje. Endret 2. juli 2012 av 24erBest Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Det er jo ikke skolen/rektor/lærer sin feil. Fraværet blir hentet fra Skolearena og det komme ann på det som er dokumentert/udokumentert, tellende eller ikke tellende fravær.. Mange faktorer som spiller inn, og det er selvsagt (ikke alltid) like lett for en rektor å fjerne 2t. Dessuten ble det ført 2-3 t. Feil hos meg og, men hva så? Det stemmer! Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 4. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2012 (endret) Det er jo ikke skolen/rektor/lærer sin feil. Fraværet blir hentet fra Skolearena og det komme ann på det som er dokumentert/udokumentert, tellende eller ikke tellende fravær.. Mange faktorer som spiller inn, og det er selvsagt (ikke alltid) like lett for en rektor å fjerne 2t. Dessuten ble det ført 2-3 t. Feil hos meg og, men hva så? Det stemmer! Hva så? Det stemmer faktisk ikke! Tror du ikke jeg har sjekket ut hva som er riktig? Jeg faktisk (selfølgelig) sett på det som er tellende og ikke noe annet! Fraværet er ikke hentet fra Skolearena. Tror du jeg er helt dum eller? Når jeg sier at de ikke har skrevet av fra Skolearena, så har de ikke det. Tror jeg vet dette LITT bedre enn deg. Selvom ditt fravær er riktig, betyr ikke det at mitt og er riktig. Og, jeg bryr meg faktisk ikke, om du ikke bryr deg om de ekstra timene dine. Ikke gidd bry deg hvis du bare skal være spydig. Hvorfor gidd du å kommentere her egentlig? Faktisk har jeg snakket med læreren min og hun har innrømmet at hun har gjort en feil. Dermed er det faktisk læreren sin skyld. Endret 4. juli 2012 av 24erBest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå