Redaksjonen. Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Og en solid mengde hurtigminne. Intels neste prosessor får hele 14 kjerner Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Når kommer spill med støtte for mer enn 4 kjerner tro? Har det kommet kanskje? 1 Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Når kommer spill med støtte for mer enn 4 kjerner tro? Har det kommet kanskje? er ikke behov for det enda , ei heller 8 kjerner ++ Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Finnes vel par-tre spill som bruker 4 kjerner ordentlig. : P Synd at det ikke er noen MMO som gjør det dog, de er jo de som virkelig trenger det. 1 Lenke til kommentar
jitnekonni Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 WoW har flerkjerne støtte. Du trenger ikke å editere ini filen heller etter det kom patch offisielt i fra blizzard. Er meget spent på neste generasjons konsoller, har de flerkjerne støtte over 4 så begynner software å komme seg automatisk siden det meste av spill porteres. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Jeg sier ja takk. Jeg driver med tallknusing, (World Community Grid) og da har antall kjerner stor betydning. Nå har jeg 12 kjerner, fordelt på 3 laptoper. En enkelt maskin med 14 kjerner er en fristende tanke. 2 Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Jeg sier ja takk.Jeg driver med tallknusing, (World Community Grid) og da har antall kjerner stor betydning.Nå har jeg 12 kjerner, fordelt på 3 laptoper.En enkelt maskin med 14 kjerner er en fristende tanke. Rendrer og sier også ja takk, 14 virker som et litt merkelig tall, som en 16 kjerne med 2 disablet slik som amd sin 3 kjerne. Xbox 360 har faktisk 3 kjerner, regner med at neste konsol generasjon vil ha 4 eller kansje 6 men antar 4, unansett er dette så mange at det er like greit å bruke masse lettvekts tråder for å støtte mange kjerner. Med bare to er det fristende å kun dele spillet i to 1 Lenke til kommentar
Kjella79 Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Dette er Haswell ja, men ikke desktop-Haswell... dette er serverne, på samme måte som du får en ti-kjerners Xeon til mange nok tusen. Så den som forventer dette til folkepriser blir nok skuffet. 1 Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Når kommer spill med støtte for mer enn 4 kjerner tro? Har det kommet kanskje? er ikke behov for det enda , ei heller 8 kjerner ++ Det kommer helt an på bruken og spillet. BF3 fungerer betrakelig bedre med 4 enn to kjerner. Skalerer fint med Bulldozer også. Skyrim blir til tider holdt tilbake av CPU i 7970/680 konfigurasjoner. Og dersom du driver med sanntids streaming av video er 4 kjerner minimum for de fleste av dagens spill. Egentlig for lite, men 6-kjerner fra Intel er altfor dyrt... så dersom Haswell kan bringe 6 og 8 kjerner for forbrukere innenfor rimelighetens grenser blir ihvertfall jeg svært fornøyd. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Men det kan godt være vi snakker om 6 eller 8 kjerner blir standard? Kanskje noe tilsvarende i7 3930k bare billigere. Isteden for i7 3770k. Folk kan lure hva de trenger 6 kjerner og 12 tråder men det blir fett for window 9 som antakelig vil kreve mere av maskinen. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Kult det, men vet ikke helt om de fleste trenger det ennå. Lenke til kommentar
acornia Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Kult det, men vet ikke helt om de fleste trenger det ennå. Vi trengte jo aldri mer enn 640K minne heller Gi oss hardware som takler det da vil bruksområdene for det automatisk dukke opp. 1 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Kult det, men vet ikke helt om de fleste trenger det ennå. Vi trengte jo aldri mer enn 640K minne heller Gi oss hardware som takler det da vil bruksområdene for det automatisk dukke opp. Hehe, selvsagt! Lenke til kommentar
Sector96 Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 (endret) Finnes vel par-tre spill som bruker 4 kjerner ordentlig. : P Synd at det ikke er noen MMO som gjør det dog, de er jo de som virkelig trenger det. Jeppp Endret 29. juni 2012 av Sector96 Lenke til kommentar
NoodleMcDoogle Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Hva er poenget med å ha flerkjernestøtte på spill som WOW? Skolepc'en min klarer til og med og kjøre spillet, uten problemer. Det disse prosessorene funker best til er redigeringsprogrammer og 3D design. Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 (endret) Litt offtopic: Jeg spiller Wow på 1080p med alt på maks. Min fps dropper ofte ned i 40 fps så at spillet ikke utnytter systemet er ikke til å tvile på engang. Har ikke opplevd at Battlefield 3 droppet så lavt som 40 fps. Kjører det på i7 3770K @ 4.1 + GTX 690 8GB Minne. Edit: Omformulert en leif Endret 29. juni 2012 av xSotte Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 14 kjerner i en en-bruker maskin er i all hovedsak et bevis for at en ikke makter å bygge raskere kjerner så en kompenserer med å leverer flere per chip. På en server kan en slippe unna med denne strategien fordi det er ofte mye parallellitet, f.eks som et resultat av mange samtidige brukere eller TLP optimalisert programmvare. Jeg synes det er symptomatisk på x86 sin utilstrekkelighet at Intel må ty til 14 kjerner på en plattform som ville vært langt bedre tjent med 2-4 kjerner, mens de klarer å levere Itanium prosessorer til servere med bare 8 kjerner. Synd Itanium ser ut til å bli avlivet. Det kunne gitt oss minst dobbelt så raske en-bruker maskiner som x86. 1 Lenke til kommentar
Milmo Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Litt offtopic:Jeg spiller Wow på 1080p med alt på maks. Min fps dropper ofte ned i 40 fpsså at spillet ikke utnytter systemet er ikke til å tvile på engang.Har ikke opplevd at Battlefield 3 droppet så lavt som 40 fps.Kjører det på i7 3770K @ 4.1 + GTX 690 8GB Minne.Edit: Omformulert en leif WoW har gammel kode i bunn, derfor ser man ikke særlig ytelses forskjell mellom ny og gammel hardware. De bruker den samme grafikk motoren som du finner i Warcraft 3, så det er en del begrensninger når man tenker på at det ble utviklet i 1999. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Vi trengte jo aldri mer enn 640K minne heller Den myten er så godt brukt nå at den er utbrukt. Jeg har alltid lurt på den der, men aldri har jeg funnet noen som kan si når og hvor Gates sa dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå