oaktree Skrevet 29. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2012 I oktober i fjor kjøpte jeg meg "heftig" gamer pc for å kjøre BF3 på fullt. Og da fallt valget på ett Gainward GeForce GTX580 "good" 1536mb skjermkort. Problemet er at det støyer som ett fly når jeg kjører grafikkrevende spill som f.eks BF3.. Det går greit når jeg har headsettet på, men det er allikevel litt plagsomt. Det er trossalt et skjermkort til en pris av 3800kr da jeg kjøpte det. Er det noe jeg kan gjøre med dette uten for store modifikasjoner? Jeg vurderer å gå til innkjøp av flere vifter til kabinettet for prøve å forbedre luftgjennomstrømningen som igjen kanskje kan hjelpe på å kjøle kortet mer, men vil dette hjelpe ? Det ligger på ca 46 grader idle, alt etter hvor varmt det er i rommet.... Under load ligger det på alt i fra 70 til i underkant av 90 grader.. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 29. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2012 Eneste muligheten du har med det kortet er å skifte vifte eller selge det. Jeg gjorde det siste for lenge siden. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2012 Jo dyrere skjermkort man kjøper, jo mer må man regne med de bråker. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 29. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2012 Har det vært like ille hele tiden? Noen hybelkaniner som har okkupert kjøleribben? Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 30. juni 2012 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2012 en billig løsning er å kjøpe en vifte fra arctic cooling. Kjøler bra og EKSTREMT lite støy. Hadde selv et GTX 570 reference kort som hørtes ut som et 17.-maitog under tung gaming. Kjøpte twin cooleren fra arctic cooling og det ble en ny gaminghverdag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå