Gå til innhold

Kompis mister kontroll i fylla

HenryH

Anbefalte innlegg

Jeg har en god kompis som er glad i å dra på byen i helgene, og det samme er jeg. Vi vorser, drar ut, sjekker damer og har det gøy. Problemet med denne kompisen er at han mister heeelt kontroll i fylla. Han blir til en person jeg ikke kjenner igjen. Han blir frekk, brå og helt usaklig. Jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal forklare det. Veldig ufyselig, rett og slett. Veldig rett på hva damer på angår. Går liksom rett på dem på en nesten litt skummel måte, kan jeg forestille meg, sett fra deres perspektiv. Han ender ofte opp i slosskamper også. Gjerne på grunn av ufyselig oppførsel og frekke kommentarer.

Han kan være litt småfrekk til vanlig, også, men ikke i nærheten av samme kaliber som da han er full. Tror han egentlig ikke mener noe vondt med det, mest for å være morsom, men det kan ofte bli mer ufyselig enn morsomt. Jeg vet egentlig ikke hvordan jeg skal forklare dette noe nærmere.

OG det som er litt rart i denne sammenheng er at ofte har jeg og han drukket like mye. Og mens han raver rundt og er ufyselig mot jenter og gutter, så forholder jeg meg helt rolig og prøver å konversere og være hyggelig med de rundt meg. Aldri trang etter å sloss. Blir ganske rørete, selvfølgelig, men jeg forandrer ikke personlighet! Det gjør han.

Hvordan er dette mulig? Vi har drukket like mye og han skifter helt totalt. Hvorfor er enkelte folk sånn? Kan virke som han overreagerer på rus, men jeg vet ikke. Flere som har efraringer/forklaringer på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe uvanlig i det du sier der. Så og si alle blir forkjellige i fylla. En kompis av meg kan drikke 2 six-pack med øl og være helt normal mens den andre kompisen ligger nesten rett ut. Noen blir sinte, noen blir triste, noen blir sliten og noen tar helt av. Hvis dette plager deg veldig foreslår jeg at du setter deg ned med han og prater om det å si f.eks at du ikke vil ut på byen med han igjen hvis han fortsetter sånn, så kanskje han husker det i fylla.

Lenke til kommentar

ALLE reagerer forskjellig på alkohol, og dette varierer ikke bare mellom personer, men etter hva man har spist, hva man har gjort, formen man er i, fysikk, osv osv. Er så mange variabler inne i bildet at det aldri er mulig å få likt resultat hver gang man drikker.

Etter mange år på baken, og en del liter alkohol gjennom nyrene, har eg lært meg å kjenne MIN kropp, MINE grenser og MINE behov. Eg vet at øl fungerer best for meg, at sakte nyting gir en langvarig og kjekkere rus, samt at å gi seg tidlig og bytte øl med vann etter midnatt gir en god dag dagen etter(sparer mye penger på det også). I tillegg sørger eg alltid for å ha tilgang på litt nattmat/snacks med mye salt/mineraler i før eg legger meg. Da får eg erstattet de mineralene alkoholinntaket har sørget for at eg mistet, og det bidrar til å gjennopprette kjemibalansen i hodet til korrekt nivå raskest mulig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar. At alle reagerer forskjellig i fylla er noe jeg også selvfølgelig har erfart. Godt å høre at det er flere som deler oppfatningen. Denne kompisen er vel bare ekstrem innenfor sitt felt. Sånn er det, folk er forskjellig. Jeg holder meg egentlig bare unna han og lar han styre med sitt. Prøver å lure inn hva jeg synes om hans oppførsel innimellom, men han tar den ikke helt. Egentlig samme for meg, jeg lar han styre som han vil.

Lenke til kommentar

Jeg holder meg egentlig bare unna han og lar han styre med sitt. Prøver å lure inn hva jeg synes om hans oppførsel innimellom, men han tar den ikke helt. Egentlig samme for meg, jeg lar han styre som han vil.

Tror du burde stramme kompisen din alvorlig opp, en dag prøver han seg på feil person, men det er vel kanskje det en lærer av.

Har sett mange som har yppa på feil personer, å det har ikke sett pent ut etterpå, men da lærer de om ikke annet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...