skp Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Hei! Jeg lurer på hvordan jeg kan tilbakestille min stasjonære ASUS pc tilbake til fabrikkinnstillinger? Som sagt har jeg ASUS pc og bruker windows 7. Når jeg prøver å gå til: Start -> Kontrollpanel -> Gjenoppretting - > Avanserte gjenopprettingsmetoder kommer kun dette opp: http://bildr.no/view/1216661 Som dere ser er det ingen måte jeg kan tilbakestille pc'en til fabrikkinnstillinger uten CD, og det har jeg ikke. Jeg prøvde også å klikke SHIFT + F10 ved oppstart, men det som kom opp gjorde meg ikke mye klokere. Så derfor spør jeg dere om dere vet noe om dette? Om det er en måte jeg kan tilbakestille pc'en min til fabrikkinnstillinger uten bruk av cd'er? Takk for oppmerksomheten, håper på svar! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Microsoft har ikke en slik funksjon, gjenoppretting er noe maskinvareleverandøren tilbyr. Denne aktiveres i BIOS, altså før Windows starter. For ASUS skal du visstnok komme til den funksjonen ved å trykke F9 under oppstart. Lenke til kommentar
skp Skrevet 29. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2012 Microsoft har ikke en slik funksjon, gjenoppretting er noe maskinvareleverandøren tilbyr. Denne aktiveres i BIOS, altså før Windows starter. For ASUS skal du visstnok komme til den funksjonen ved å trykke F9 under oppstart. Om jeg klikker F9 kommer ingenting opp, derimot om jeg klikker SHIFT + F10 ved oppstart kommer den "oppstartmenyen" eller hva det nå kalles opp. Der kan jeg velge noen innstillinger på BIOS'en, men hva skal jeg gjøre? Det er ikke noe sted jeg kan tilbakestille pc'en til fabrikkinnstillinger der? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Jeg har ikke ASUS. Men jeg finner en ASUS bruksanvisnng på nett, og der står det F9. http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=asus%20recover%20instructions&source=web&cd=4&ved=0CG8QFjAD&url=http%3A%2F%2Fdlcdnet.asus.com%2Fpub%2FASUS%2Fnb%2FG73Jh%2FG73Jh_1229-b.pdf&ei=n5ntT-WEJuf20gHOkrnLDQ&usg=AFQjCNGn6nNV5fAvmC1KDHERuFTPe7yxIA Se side 18. Det forutsetter at recovery partisjonen er til stede. Sjekk i Diskbehandling (se min signatur). Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Hvorfor knote for mye. Etter at maskinen har kjørt post, trykk F8 før windowslogo kommer. Da skal du få opp masse valg. En skal være "reparer datamaskinen". Da kommer det opp en meny hvor du skal kunne gjenopprette maskinen fra en recoverypartisjon. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Dette er helt utrolig! SKP postet en problem for neste en måned siden og flere svar, men ikke noe tilbakemelding fra SKP hvordan dette gikk. Dette må være frustrerende for den person som bruke tid på sånne idioter som bare er innom dette forumet for å få løst problemer uten å takke for seg. men men Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå