Olavxxx Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Jeg tror han har litt feil her, men jeg tror nok at tradisjonell tvsending ikke har så veldig mange år igjen. Dette er pga man vil få mer og mer digitalt. At folk spoler forbi reklamen gjør nok noe med lønnsomheten av reklamer, men samtidig vil det nok komme flere betalingstjenester som alternativ. Derfor må de beholde tilbudet sitt, med mindre de vil trekke tjenester. Jeg tror at man i fremtiden vil kanskje få gratis reklamekanaler og betale for reklamefri. Litt som spotify. Det er egentlig latterlig at man skal betale tusenvis av kroner per år, for å se på reklame. Det er jo nesten bare crap som sendes på tv også :-P Noen kanaler er bedre enn de andre og jeg vil si PVR dekoderen er det eneste som gjør at tv er så vidt brukbart (at man kan planlegge å se ting). ADHOC tvkikking er jo umulig, går jo aldri noe bra nesten. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Jeg er enig med "forskeren", men det har vært en trend i maaange år. Personlig ser jeg aldri live, siden reklamen irriterer. Dvs TV slik man snakker om her, all sang på grensen, idol osv treffer en viss andel. Men ikke alle, dvs man går glipp av mye annonsepeng. Min spådom er at on-demand tar helt over med lik innfallsvinkel som f.eks Spotify. Betal=ikke reklame, ikke betal=reklame. Først må bare innholdsleverandørene velge en standard, de med best utvalg får kundene. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Hva skal de med all denne reklamen. Man betaler jo for kalene i dyre dommer. I tillegg er det lange sendinger med reklame ( egne programmer som kun dreier seg om det ) ofte kalt tvshopp men de må vel ha noen tusen kr per måned fra hver seer før de gir seg ? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Ikke ett stort problem, jeg holder nå på å fase ut TVen helt og holdent siden den står for det meste ubrukt. Streaming og visning på datamaskinen er mye bedre alternativ, og her vil reklamegutta slite med å presse seg inn, spesielt når det skjer via LAN Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 Problemet mellom streameing og vanlig tv titting er tilgangen til de programmene man ønsker å se Så lenge de forskjellige kanalen ikke tar hensyn til hverandre ( = hensyn til seerne) så bruker man lit streaming , litt opptak og litt direkte tv ( må ikke forveksles med direkte sending av programmer ) for å få med seg det man har lyst til å se Likevel så kan det være litt av en kanal å rekke alt. forresten hvilke avtaler tror du må til hvis man skal kunne se f,eks NRK,TV2 ,TV3 ,TVN og Discovery kanalene som streaming på samme plattform ? Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Syntes heller summen burde betales av de som lager slike opptaksbokser, det var de som gjorde det mulig. Når PirateBay skulle bli dømt var det ikke brukerne som fikk skylda... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå