CasterAnd Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Brukte hele ettermiddagen igår til å bygge min første pc. Endte med at den ikke fungerer. Når jeg starter den, snurrer viftene og så skrur den seg av etter et halvt sekund. Ingenting på skjermen. Jeg har: Intel Core i5 2500K MSI Hovedkort Z77A-G45 Corsair Vengeance RAM (har prøvd med én memory stick) Cooler Master CM 690 II Advanced (kabinett) Corsair TX750 PSU. Jeg har også et MSI skjermkort, men det har jeg koblet fra siden pcen ikke funker nå uansett, og at jeg må komme til her og der. Ett av feilene jeg rettet opp på var at jeg hadde glemt standoffsene til hovedkortet I tillegg så har det begynt å dette av (hittil 7, har ikke vært noen flere etter det) pins på CPU socketen, det kan jo ha vært at jeg har montert den feil, men dette var jeg jo ganske nøye på... Er helt ny i å bygge pc selv, har aldri gjort det før. Håper på at det er PSU-en som ikke funker. Håper på svar snart... Er ganske desperat... -CasterAnd Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Viss det detter av pins på CPUen så er problemet nok der. Må også spørre, du skriver at du glemte avstandsskruer mellom hovedkort og kabinett ? Startet du opp pcen uten dem ? Da har du med veldig stor sannsynlighet svidd hovedkortet. Så 2 feil som nok gjør at pcen ikke starter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 "I tillegg så har det begynt å dette av (hittil 7, har ikke vært noen flere etter det) pins på CPU socketen, det kan jo ha vært at jeg har montert den feil, men dette var jeg jo ganske nøye på..." Der har du problemet ditt, du kan like greit kjøpe en ny, du greier neppe å overbevise de du har kjøpt om den ikke var feil håndtering som gjorde at det skjedde ;-) Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 29. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2012 Sitter å banner her nå, ja. Åhh herregud. Der ble det 1000 kroner mer ja.. Er egentlig glad for at jeg ikke kjøpte det til 2000 nå ja. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 (endret) Men ang hovedkortet. Startet du maskinen uten avstandsskruene ? tenker da på disse: https://www.diskusjon.no/uploads/monthly_03_2008/post-10740-1205196938_thumb.jpg Endret 29. juni 2012 av sveibuen Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 29. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2012 Men ang hovedkortet. Startet du maskinen uten avstandsskruene ? tenker da på disse: http://www.diskusjon...96938_thumb.jpg Ja... Ikke gni det inn Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Beklager, men da trur jeg faktisk at hovedkortet kan være svidd :/ Det er ikke for å gni noe salt i såret. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 29. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2012 Beklager, men da trur jeg faktisk at hovedkortet kan være svidd :/ Det er ikke for å gni noe salt i såret. Hadde håpet å få den ferdig i helga, men nå blir det vel 2 ukers ekstra ventetid... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå