Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Maskinen kommer ikke til POST engang.

Anbefalte innlegg

Brukte hele ettermiddagen igår til å bygge min første pc. Endte med at den ikke fungerer. Når jeg starter den, snurrer viftene og så skrur den seg av etter et halvt sekund. Ingenting på skjermen.

Jeg har:

Intel Core i5 2500K

MSI Hovedkort Z77A-G45

Corsair Vengeance RAM (har prøvd med én memory stick)

Cooler Master CM 690 II Advanced (kabinett)

Corsair TX750 PSU.

Jeg har også et MSI skjermkort, men det har jeg koblet fra siden pcen ikke funker nå uansett, og at jeg må komme til her og der.

Ett av feilene jeg rettet opp på var at jeg hadde glemt standoffsene til hovedkortet :shrug:

I tillegg så har det begynt å dette av (hittil 7, har ikke vært noen flere etter det) pins på CPU socketen, det kan jo ha vært at jeg har montert den feil, men dette var jeg jo ganske nøye på... :ninja:

Er helt ny i å bygge pc selv, har aldri gjort det før. Håper på at det er PSU-en som ikke funker.

Håper på svar snart... Er ganske desperat...

-CasterAnd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss det detter av pins på CPUen så er problemet nok der.

Må også spørre, du skriver at du glemte avstandsskruer mellom hovedkort og kabinett ?

Startet du opp pcen uten dem ?

Da har du med veldig stor sannsynlighet svidd hovedkortet.

Så 2 feil som nok gjør at pcen ikke starter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

"I tillegg så har det begynt å dette av (hittil 7, har ikke vært noen flere etter det) pins på CPU socketen, det kan jo ha vært at jeg har montert den feil, men dette var jeg jo ganske nøye på..."

Der har du problemet ditt, du kan like greit kjøpe en ny, du greier neppe å overbevise de du har kjøpt om den ikke var feil håndtering som gjorde at det skjedde ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...