KaldBlod Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Sliter med å få mounta disker fra en bestemt windows-maskin på nettverket. Når jeg prøver å kjøre; mount -t smbfs -o guest //10.0.0.3/ftp5 /storage får jeg feilen; 3017: session setup failed: ERRDOS - ERRnoaccess (Access denied.) Skjønner ikke hvorfor jeg får dette, iom. at jeg klarte å mounte en disk med smbfs fra maskin 10.0.0.15 på nettverket. Har grunn til å tro at det er noe galt med nettverket på 10.0.0.3 (det er jo tross alt Windows det er snakk om.) Jeg får nemlig ikke kommet inn på "10.0.0.3" fra noen av de andre maskinene i nettverket heller. 10.0.0.3 kan imidlertidig koble seg til de andre windows-maskinene (10.0.0.15 m.f.) Noen tips? Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 "mount -t smbfs -o -username=guest //10.0.0.3/ftp5 /storage" Hva med denne? Lenke til kommentar
KaldBlod Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 Den spør meg om et passord, som jeg ikke aner hva er. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 prøv å bare skriv noe som passord, eks: fow4ejff Lenke til kommentar
Magne_ Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 kan du ikke sette et passord på guest-brukeren, da? (administrative verktøy -> ...) Lenke til kommentar
KaldBlod Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 Gikk ikke å lage passord på "Gjest" (WinXP NO ), og å fjerne passordet på en annen bruker fungerte like dårlig. Lenke til kommentar
Magne_ Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 hm. kan du ikke sette passord på guest-brukeren? rart.. hvor gjør du det? høyreklikk på my computer, velg manage. Local Users and Groups -> Users. aktiver guest-accounten om den er deaktivert - og så sett nytt passord (høyreklikk -> set password) funker fortsatt ikke? får gjort det på en win2003server-maskin her, og mener jeg har gjort det på XP-maskiner på jobb.. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Samba bruker egen passorddatabase. Sjekk man smbpasswd. Søk på smbpasswd i forumet. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Lag en annen bruker på windows'en som tux'en kobler seg opp mot. Drop gjest'en. -Dante Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 bare bruk Guest og et tomt passord ('')(to*apostroff) burde gjøre susen. Mounter riktig nok ikke diskene, men når jeg går inn via filutforskeren i GNOME (skriver smb:server i adresselinja), taster jeg bare inn Guest og blankt passord. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 ikke passord på guest-brukeren: mount -t smbfs -o username=guest,password="" //maskinnavn/share /mountpoint kan evt. også hive inn dmask=775,fmask=664,uid=mittnavn,gid=mingruppe for å gi skrivetilgang til bruker og gruppe, noe som alltid er greit Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Funker sikkert fint å bruke gjest brukere, men nå er vi da en såpass sikkerhertsorientert gjeng at vi disabler "dafault" kontoer og lager nye? =) *bla bla bla* osv *trøtt* -Dante Lenke til kommentar
KaldBlod Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Gjestekontoen er deaktivert, men det funka ikke når den var aktivert heller. Fikk det heller ikke til å funke med en av de andre brukerene. Virker som om det er noe galt med nettverket på windowsmaskina.. ("ånei... så rart") 19703: session setup failed: ERRDOS - ERRnoaccess (Access denied.) SMB connection failed Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Prøv å se i eventloggen til windoze. Mulig det står noe smart der. Siden det står "access denied", så lurer jeg om der ikke er noe med rettighetene på windows boxen. Ellers kan man portscanne'e, telnet'e osv "the lot". Bare for å prøve å provosere windowsboxen til å gi ut mere info for din egen del. Skal man feilsøke, må man rote litt rundtomkring. =) -Dante Lenke til kommentar
KaldBlod Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Har sjekka eventlogg nå.. ("Admin" er brukernavnet på maskina. Ikke som i "Administrator" - "safarius" er servernavnet) mount -t smbfs -o username=Admin,password=Passord ... Denne fører til; Feil under pålogging: Grunn: Brukeren har ikke fått innvilget forespurt Påloggingstype på denne maskinen: Brukernavn: ADMIN Domene: MSHOME Påloggingstype: 3 Påloggingsprosess: NtLmSsp Godkjenningspakke: NTLM Arbeidsstasjonsnavn: SAFARIUS Hendelsen er #534 Denne; mount -t smbfs -o guest ... fører til; Feil under pålogging: Grunn: Brukeren har ikke fått innvilget forespurt Påloggingstype på denne maskinen: Brukernavn: SAFARIUS Domene: MSHOME Påloggingstype: 3 Påloggingsprosess: NtLmSsp Godkjenningspakke: NTLM Arbeidsstasjonsnavn: SAFARIUS Det må gå an å skru av at maskina blokker alt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå