Nihilist1 Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Alle demokratier får den politikken de fortjener. Alle vet at AP og deres påhengspartier SP og SV er tilhengere av statlige reguleringer fremfor ansvarliggjøring av individet, så det er åpenbart en stor del av befolkningen - mellom 30-40% - som heller vil at staten skal tilrettelegge deres hverdag fremfor å selv ta styring over den. Jeg tror du har oversett kjernen. JEG vil at ANDRE skal overformyndes av det offentlige, slik at andre fører livene sine slik at de ikke blir til ubehag for MEG. Selv ønsker jeg ikke overformynderi, men staten og demokratiet, slik det er skrudd sammen begunstiger overformynderi. Grunnen til det er fangedillemmaet, og at liberale holdninger i befolkningen, som er det eneste som kan kontre at det lønner seg for hver enkelt å kontrollere andre via staten, ikke er spesielt utbredt. Om jeg kan hindre deg i å drikke, å røyke, å bruke stoff, så vil jeg ha mindre sykdom rundt meg, og mindre lidelse. Om du hindrer meg i å få tom og jerry kjeksen min, så er helvete løs. Lenke til kommentar
nokia963 Skrevet 3. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2012 (endret) Nå har man ikke lenger lov til å ta solarium hvis en er under 18 år. Hva gjør disse når de nå skal få farge på kroppen? Trolig legger de seg til i sola med himmelhøye uv-strålinger midt på dagen i hele sommer, ikke akkurat det beste for kroppen. Kunne man ikke regulert styrkene på disse solariene i stedet for å nok en gang komme med et totalforbud for de under 18 år? En vet nokså sikkert at disse tenåringene nå vil ligge rundt omkring med skyhøye uv-strålinger på kroppen med minimal beskyttelse i sommer. Sjansen for å bli brent, noe som igjen øker kreftfaren, er vel langt større i den intense sola midt på dagen i sommer, enn i et solarie? Mange bruker også solariet til å danne et lite grunnlag før man reiser til den sterke sola i syden, eller andre steder i verden på solferier. Dette må vel være bedre enn at man kommer direkte i den sterke solen på sommeren, hjemme eller utenlands, med lys hud som lett blir brent. http://www.finnmarke...icle6132104.ece Endret 3. juli 2012 av nokia963 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Angående fedmeproblemet blant barn, vil jeg heller foreslå at det innføres mer teori om kosthold og aktivitet fra begynnelsen av i skolen, framfor å øke antall timer fysisk aktivitet. En overvektig person kan løpe seg ihjel hver dag uten å gå ned ett gram på sikt hvis kostholdet er dårlig. Så vidt jeg husker fra Aftenposten for en stund siden, driver 90% av ungdomsskoleelever med en form for trening på fritida. Det kan føre til overtrening og være skadelig for dem hvis de må gjennom enda flere timer med fysisk aktivitet på skolen i tillegg til den idretten de satser på. 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Eldre dør av alderdom -.- -frank Eller av at det sosialistiske helsevesenet finner ut at de er for gamle til å få hjelp om de er syke. Noen ganger dør også både unge og eldre fordi Jens Stolenberg mener vi ikke har penger til å kjøpe den nyeste og beste medisinen som kanskje kunne reddet dem. 1 Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Eldre dør av alderdom -.- -frank Eller av at det sosialistiske helsevesenet finner ut at de er for gamle til å få hjelp om de er syke. Noen ganger dør også både unge og eldre fordi Jens Stolenberg mener vi ikke har penger til å kjøpe den nyeste og beste medisinen som kanskje kunne reddet dem. Det er veldig lite ny medisin som er betydelig annerledes enn gammel medisin. I tilegg er det slik at Høyre og FrP hadde slaktet regeringen for å sløse hadde de kjøpt inn det nyeste og dyreste. De fleste sykdommer som er dødelige er de det er vanskeligst å gjøre noe med, sånn som kreft. Kreftbehandlingen kan ikke bli særlig bedre uten ekstrem framgang i legevitenskap. Det er slik at vi alle skal dø en dag, det er bare spørsmål om hvor når og hvordan. Og når 75% av helseutgiftene våres går til personer over 70, (en alder som var uoppnåelig for de fleste bare noen tiår tilbake), så kan man spørre seg om man behandler reelle sykdommer eller alderdom. Nei man skal ikke la folk dø unødvendig, men når det settes enorme resurser til for å utsette døden mindre enn ett år for en eldre person, en person som heller kunne død verdig, istede for å svinne hen på sykehuset med et tyvetalls slanger i seg, og mer medisiner i årene enn blod, så vil jeg si at det ikke er en verdig død. Men tilbake til medisiner, for det har seg slik at det en "Ny og forbedret" medisintype er somregel mindre enn 1% bedre enn forgjengeren. Dette fordi legemiddelselskapene melker "markedet" da de ike er motivert til å gjør noen friske og symptomfrie. Ja det er kynisk av dem men man kan ikke klandre dem for å tjene penger, og da er det veldig ansvarlig at man ikke sløser offentlighetens penger på medikamenter som koster 2-3 ganger mer og er kanskje ikke mer effektiv. Jeg vil at staten skal bruke pengene jeg betale rinn til felleskapet så effektivt som mulig, og ikke sløse dem unødvendig slik du anntyder at de skal gjøre. En annen ting mange klager på er lange donorkøer, men det er ikke helsevesenets feil, heller ikke regjeringen, men at ikke mange nok dør under rette omstendigheter til å gi organene sine til andre. Det gjøres kvantested hver dag innen bio-vitenskap, nanoteknologi, og cyborg-teknikk, men det er fortsatt 10-15 år fram i tid før vi faktisk har løsninger på være medisinske problemer, for de fleste medisiner er ikke løsninger men utsettere, eller utbyttere. Min oldefar døde 76 år gammel, det ha døde av var ikke hjerteinfarkt, (som han hadde hatt 7 stk. av), men medisinene som ødela nyrene hans. da han hadde gått på hjertemedisin i 26 år. Vi kan kan altids ønske at de som stod oss nær kunne vært med oss bare et par år til, og om staten hadde kjøpt inn noen fancy, nye, og ikke særlig utprøvd piller som kanskje hadde gjort mer skade enn godt. Nei jeg kan ikke støtte din holdning for "kanskje" er ikke godt nok. og dør man så dør man, faktisk kunne vi ha hatt lavere terskel for å "gi opp" her til lands for verden er på randen av overbefolkning, men jeg er ikke kynisk nok til å støtte en slik politikk... -frank (PS: alle skrivefeil er det de 14 øla jeg har drukket sin feil!? 2 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Eldre dør av alderdom -.- -frank Eller av at det sosialistiske helsevesenet finner ut at de er for gamle til å få hjelp om de er syke. Noen ganger dør også både unge og eldre fordi Jens Stolenberg mener vi ikke har penger til å kjøpe den nyeste og beste medisinen som kanskje kunne reddet dem. Det er veldig lite ny medisin som er betydelig annerledes enn gammel medisin. I tilegg er det slik at Høyre og FrP hadde slaktet regeringen for å sløse hadde de kjøpt inn det nyeste og dyreste. De fleste sykdommer som er dødelige er de det er vanskeligst å gjøre noe med, sånn som kreft. Kreftbehandlingen kan ikke bli særlig bedre uten ekstrem framgang i legevitenskap. Det er slik at vi alle skal dø en dag, det er bare spørsmål om hvor når og hvordan. Og når 75% av helseutgiftene våres går til personer over 70, (en alder som var uoppnåelig for de fleste bare noen tiår tilbake), så kan man spørre seg om man behandler reelle sykdommer eller alderdom. Nei man skal ikke la folk dø unødvendig, men når det settes enorme resurser til for å utsette døden mindre enn ett år for en eldre person, en person som heller kunne død verdig, istede for å svinne hen på sykehuset med et tyvetalls slanger i seg, og mer medisiner i årene enn blod, så vil jeg si at det ikke er en verdig død. Men tilbake til medisiner, for det har seg slik at det en "Ny og forbedret" medisintype er somregel mindre enn 1% bedre enn forgjengeren. Dette fordi legemiddelselskapene melker "markedet" da de ike er motivert til å gjør noen friske og symptomfrie. Ja det er kynisk av dem men man kan ikke klandre dem for å tjene penger, og da er det veldig ansvarlig at man ikke sløser offentlighetens penger på medikamenter som koster 2-3 ganger mer og er kanskje ikke mer effektiv. Jeg vil at staten skal bruke pengene jeg betale rinn til felleskapet så effektivt som mulig, og ikke sløse dem unødvendig slik du anntyder at de skal gjøre. En annen ting mange klager på er lange donorkøer, men det er ikke helsevesenets feil, heller ikke regjeringen, men at ikke mange nok dør under rette omstendigheter til å gi organene sine til andre. Det gjøres kvantested hver dag innen bio-vitenskap, nanoteknologi, og cyborg-teknikk, men det er fortsatt 10-15 år fram i tid før vi faktisk har løsninger på være medisinske problemer, for de fleste medisiner er ikke løsninger men utsettere, eller utbyttere. Min oldefar døde 76 år gammel, det ha døde av var ikke hjerteinfarkt, (som han hadde hatt 7 stk. av), men medisinene som ødela nyrene hans. da han hadde gått på hjertemedisin i 26 år. Vi kan kan altids ønske at de som stod oss nær kunne vært med oss bare et par år til, og om staten hadde kjøpt inn noen fancy, nye, og ikke særlig utprøvd piller som kanskje hadde gjort mer skade enn godt. Nei jeg kan ikke støtte din holdning for "kanskje" er ikke godt nok. og dør man så dør man, faktisk kunne vi ha hatt lavere terskel for å "gi opp" her til lands for verden er på randen av overbefolkning, men jeg er ikke kynisk nok til å støtte en slik politikk... -frank (PS: alle skrivefeil er det de 14 øla jeg har drukket sin feil!? Nå stemmer ikke jeg på noen politiske partier, men jeg må jo si at høyre og frp har i mange tilfeller kritisert ap for sin kyniske holdning, Ellers så gidder jeg ikke å kommentere ditt inlegg her mer enn å si at det er et typisk forsøk på å forsvare aps kyniske politikk som bla går ut på at det er viktigere å spare penger enn å redde menneskeliv. Dvs så lenge det ikke gjelder dem selv. Ap lar folk dø i Norge for å spare penger som de kan gi til terrorister i utlandet, disse terroristene kjøper så våpen som de kan bruke til å drepe enda flere folk i utlandet. For ikke å snakke om Libya da, hvor ap selv ga ordre til militæret om å terrorisere og drepe uskyldige sivile i Libya. Verden er forøvrig ikke på randen av overbefolkning, det er bare propaganda fra dem som ønsker å drepe de fleste av oss, bla ved å begrense helsetjenester. Og som de lenge har gjort i Afrika og deler av Asia, nemlig å skape sult og fattigdom samt å spre sykdommer. Dette er gjort i regi av FN, men ap er med på dette også. Det er uforståelig at noen i det hele tatt kan støtte et slikt parti og forsvare det de gjør. Lenke til kommentar
krakereid1 Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Bryr meg ikke hva AP styrer med lenger. Du kan sette ein AP'ar (AUF og for den slags skyld) foran ein kvit vegg, og sei den er kvit. Men om Jens Stoltenberg har sagt at den er svart, så er den svart. Uansett hva du sier, om den er grøn, blå, eller rosa, så er den svart fordi Jensemann har sagt det. "Ja, det kan godt hende du har rett, men eg kjemer til å stemme på AP uansett. Eg har gjort det i alle år, og kjem til å gjer det i alle år framover." <- Det her er fakta! Ein AP'ar som sa til ein Høgre-mann. Er ikkje vits å kaste bort energi på dei. Heldigvis er det snart regjeringsvalg. Endret 28. juli 2012 av krakereid1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 På høy tid noe blir gjort for å bekjempe fedme.problemet Dagens barn og unge har dårligere kondisjon enn 70-åringer omtrent Folk må vel få bestemme selv om hvordan form de vil være i? Ikke når jeg må betale for at de får diabetes, hjerteinfarkt og dårlige bein pga fedme. 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Ikke når jeg må betale for at de får diabetes, hjerteinfarkt og dårlige bein pga fedme. Det er bare greit når de betaler for dine skader, som sikkert kom av dårlige valg de også? Ikke ungdommens skyld at Norge er et sosialistland. Hate the game, not the player. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Ikke når jeg må betale for at de får diabetes, hjerteinfarkt og dårlige bein pga fedme. Det er bare greit når de betaler for dine skader, som sikkert kom av dårlige valg de også? Hvilke valg? Om det er et valg som går galt, selvfølgelig skal man ike få fratatt noe støtte, alle kan være dumme. Men om noen over lengere tid velger å føre en livsførsel som gir stor fare for egen helse, så burde det forebygges med de middelene man har, inkludert forbud mot å reklamere med godteri mot barn. 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Jeg forstår ikke helt denne Nord-Korea tankegangen. Hvorfor skal vi måtte innrette oss etter hva som er sunt? Dersom jeg velger å dedikere mitt liv til å spise kake, hvorfor ønsker du å ta det fra meg? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 (endret) Jeg forstår ikke helt denne Nord-Korea tankegangen. Hvorfor skal vi måtte innrette oss etter hva som er sunt? Dersom jeg velger å dedikere mitt liv til å spise kake, hvorfor ønsker du å ta det fra meg? Fordi det er en unødvendig kostnad for meg. Alternativet er å sette en avgift på usunn mat, slik at de som spiser det betaler for egne helseomkostnigner, slik det er på bensin, biler og vei. (og tobakk og alkohol) Endret 29. juli 2012 av Zepticon 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 (endret) Alternativet er nok heller å la dem som vil spise kake få gjøre det, og heller betale for sin egen sykehus-regning. Økte avgifter gjør bare at disse som er glad i kake spiser seg lut fattig. Endret 29. juli 2012 av Notelitten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå