Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

skifte stempelring

Anbefalte innlegg

har en laurel med rekke sekser der en stempelring har tat kveld.. må jeg av med toppen eller kan jeg gjøre det fra undersiden? kan tenke meg at det er mye olje å drit nedi silynderen så regner med jeg må av med toppen? er det en jobb jeg som aldrig har skrudd ifra en motor før kan klare isåfall?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må av med topp og bunn, der etter må du løsne veivstaken og dra stempelet ut, du må ha en del verktøy og for og være ærlig så er det ikke noen jobb du gjør har du null peiling, men hvorfor vet du at stempelringen er defekt?

De pleier ikke ryke med mindre det er en helt nedslitt motor og da må man som regel gjøre langt mer enn og bare bytte ett sett med ringer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Brukt motor er som regel enklere.

Ut må motor uansett. Du MÅ av med toppen og bunnpanna for å bytte stempelringer.

Som andre sier her, ikke noe du vil gå på om du ikke har erfaring med mekanikk fra før. Stor og omfattende jobb. Dyrt fra før, men om du gjør noe feil så blir det veldig fort enda mye dyrere.

Lenke til kommentar

Hvis du aldri har skrudd en motor fra hverandre før, så hold deg langt unna denne jobben!!! Dette krever riktig utstyr og ekspertise. Bare det å få stemplene på plass krever erfaring, samt at registeret skal monteres riktig og strammes korrekt. Toppen må trekkes til korrekt og råde-lagrene må moonteres riktig og med rett moment.

Skaff en brukt motor eller kvitt deg med bilen.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...