ostenxx Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Hei. I morgen blir det innkjøp av en ipad med 3g, og jeg ønsker i denne sammenhengen tips til hvilket(-e) abonnement jeg bør velge til ipad+iphone. Fra før har jeg onecall folkepakka, og dette abonnementet er blitt brukt sammen med min iphone 4 hvor statistikken viser at jeg i snitt bruker rundt 300 mb data hver måned på telefonen og ellers svært lite av de inkluderte ringeminuttene og sms. Ipaden kommer til å bli brukt mye i jobbsammenheng til lett sørfing, ettersom jeg har mye "dautid" å gjøre kål på som nattevakt. Dvs. sørfing på vanlige nettsider, kanskje en eller annen youtube-film og ellers litt streaming. I denne situasjonen regner jeg med at folkepakken gir for lite data, og jeg er nødt til å få tilgang til mer data hver måned. Nå som ipaden blir den primære sørfedingsen, blir nok mobilen brukt stadig mindre enn før. Så da har jeg kommet frem til dette alternativet: - Beholde onecall på mobilfronten, men nedgradere til grunnpakken - Opprette et netcom sørf med nettbrett medium -abonnement Totalt vil prisen for min mobile tilknytning da bli på 250 kr hver måned (så sant jeg ikke overstiger på mobilfronten), og jeg får da tilgang til 4 gb data på min ipad. Alternativet er onecall folkepakka data, men dette koster meg 350 kr hver måned og gir unødvendig mye ringeminutter, sms og mms. Eneste fordelen jeg ser er at jeg da får telenordekning. Er det noen som har forslag til andre løsninger og/eller bedre løsninger? Er netcom-nettverket dårligere enn telenor? Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Om Netcom sitt nett er mye dårligere enn Telenor sitt kommer helt an på hvor du er. Utenom det du har nevnt så har Chess kommet opp med noe veldig genialt, nemlig FriSurf på SjakkMatt-abonnementet sitt. Da kan du bestille en datatvilling til iPaden. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 30. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2012 Om Netcom sitt nett er mye dårligere enn Telenor sitt kommer helt an på hvor du er. Utenom det du har nevnt så har Chess kommet opp med noe veldig genialt, nemlig FriSurf på SjakkMatt-abonnementet sitt. Da kan du bestille en datatvilling til iPaden. Jo da, for all del en fin deal det der. Men jeg er noe skeptisk til hvor mye man kan laste ned før Chess evt.struper hastigheten... Lenke til kommentar
Arne Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Jeg har onecall sin 199-pakke, trillingsim og fri data. Fungerer strålende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå