Niram Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Hei, Jeg gikk ut fra videregående for noen år siden (23 år nå). På den tiden fullførte jeg 1MX, men det er eneste matten jeg har å vise til. Nå er jeg litt interessert i å søke et informatikk-studie, noe som krever R1/S2. Dette er nye benevnelser for meg, hva er det jeg trenger?! Slik jeg har forstått det kan jeg "velge" mellom å ta R1 eller gå på S1 for så og ta S2. Er dette riktig? Det skal sies at jeg er rimelig blank hva matte angår, da jeg ikke har løst en eneste oppgave på mange år. Er derfor litt redd for å gå rett på R1 uten det nødvendige grunnlaget. Men for studier med R1 som krav vil 1MX + R1 holde? Tilsvarer vel kanskje det gamle 2MX? Ble mye dumme spørsmål dette her, men jeg er fryktelig nysgjerrig. Hadde også vært flott om noen kunne luftet noen erfaringer i forhold til hva som er lurest av privatist, sonans etc. Hadde helt grei mattekarakter på VGS, men har som sagt glemt veldig mye nå.. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 (endret) Mener at 1X tilsvarer R1, og 1Y tilsvarer S1. S2 tilsvarer R1, med S2 tar du R1 over to år og får to karakterer. Over alle disse er R2, som er det mest krevende. Kan desverre ikke hjelpe deg med valg av skole. Endret 28. juni 2012 av Battaman 1 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 (endret) 2MX = R1 Jeg tok R2 på Sonans og var veldig godt fornøyd. Knall lærer. Endret 29. juni 2012 av ahpadt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå