Sartoranz Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Hei, hei! Da har jeg endelig bestemt meg for å bygge PC. Dette er noe jeg aldri har gjort før, men er glad i en utfordring, så ser for meg at dette blir moro så lenge jeg har nok tålmodighet! Det at jeg aldri har bydg min egen pc, gjør også at jeg har relativt begrenset med kunnskap angående komponenter og lignende, det er derfor jeg trenger deres hjelp! Jeg skal ha en ganske bra spill-pc fra 8 - 10k, som kan ta unna mesteparten av det nyeste på markedet. Har derfor satt opp en egenprodusert liste med komponenter, som mest sannsynlig trenger litt tweaking: http://prisguide.har...no/liste/133184 Jeg tar ikke med skjerm i dette eksempelet, men det ville vært hyggelig om det kom anbefalinger også på dette punktet. Er som sagt villig til å strekke meg opp til 10k, noe som burde gi fleksibilitet. Jeg er forøvrig ganske ny i dette gamet, så overklokking er for øyeblikket ikke inne i bildet. Sitter da på tre spørsmål: 1. Passer alle komponentene? 2. Er det nødvendig for meg å kjøpe en CPU-kjøler da systemet ikke skal overklokkes? 3. Noen oppgraderinger/nedgraderinger på komponenter? Takker for alle svar, og håper på tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Hei, jeg prøvde å hjelpe en med samme spørsmål som deg i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1443977 Du kan jo ta en titt på den. Når det kommer til dine spørsmål: 1 Ser for meg ut som om alle delene passer ja, ville dog ha valgt et hovedkort basert på Z77 2 Nei du MÅ ikke kjøpe dedikert kjøler, den som følger med gjør jobben , dog med litt mere støy og litt mere varme i prossessoren 3. Se pkt. 1 og den andre tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå