Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Ny bygge pc, booter ikke normalt

Anbefalte innlegg

HELT splitter ny pc som er bygget selv. Etter montering, skulle jeg skru den på - og alt jeg fikk var noe som lignet på et lynglimt i pcen (kan ha vært den blå LED-pæren). Skrudde vekk skjermkortet og snudde på på-ledningens posisjon (i tillfelle + var på - og omvendt, hvis det spiller noen rolle.) Nå når jeg skrur på pcen, snurrer viftene et par runder, LED-pæren lyser, CD-ROM pæren lyser, og så skrur alt seg av igjen, og jeg kan ikke prøve på nytt før om noen sekunder. Noen som kan hjelpe?

-CasterAnd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plassert RAM-brikker korrekt ihht. manualens anvisninger? 4/8pins og 24pins kabel tilkoblet hovedkortet? Spacere/avstandsstykker plassert mellom hovedkortet og kabinettveggen?

Og sist, men ikke minst: Hva består herligheten av?

Endret av pølsehund
Lenke til kommentar

Plassert RAM-brikker korrekt ihht. manualens anvisninger? 4/8pins og 24pins kabel tilkoblet hovedkortet? Spacere/avstandsstykker plassert mellom hovedkortet og kabinettveggen?

Og sist, men ikke minst: Hva består herligheten av?

Har funnet det ut. Gjorde en liten feil som ble for mye for hovedkortet. I tillegg er CPU-socketen dens "defekt"... Den mister pins selv om CPU-en er satt riktig vei. Herligheten er en PC til 10 000 kroner, derfor litt kjedelig å ikke kunne benytte seg av den (enda). Regner med å måtte vente enda 2 uker på komplett for å få sendt den inn og motta en ny. Huff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...