Gå til innhold

Beste laptop til 8-10k

Anbefalte innlegg

Først av alt, bør jeg vente med å kjøpe laptop til høsten mtp. pris?

Jeg ser etter en laptop som skal brukes til internett, streaming av film og litt spilling (CiV5 for tiden).

Dette er ting jeg setter høyt, noe vil kanskje være vanskelig å kombinere i denne prisklassen:

Siste generasjons prosessor

SSD disk

"15 skjerm (muligens "13?)

Lavt lydnivå/støy fra vifter

Lav vekt

Lav varmeutvikling

Enkel og pen design

Matt skjerm (bonus, lagt fra viktigst)

MEN alikevel så kraftig som den kan være i den prisklassen!

Alle forslag mottas med stor takknemlighet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg har vel blitt mindre Mac-fiendlig i det siste... Og de er jo absolutt pene. Men får jeg ikke veldig lite PC for den prisen hvis jeg kjøper Mac?

hvis du ser på ultrabooks med windows så får du akkurat like mye (eller mindre) pc for pengene, men da får du ikke den samme premium følelsen og det der :) Det er hvis du kjøper pro for ørtogførtitusen at du kan finne windows pc-er som er bedre til blligere :p
Lenke til kommentar

Hmm, jeg har vel blitt mindre Mac-fiendlig i det siste... Og de er jo absolutt pene. Men får jeg ikke veldig lite PC for den prisen hvis jeg kjøper Mac?

hvis du ser på ultrabooks med windows så får du akkurat like mye (eller mindre) pc for pengene, men da får du ikke den samme premium følelsen og det der :) Det er hvis du kjøper pro for ørtogførtitusen at du kan finne windows pc-er som er bedre til blligere :p

Asus UX32VD, nå gi meg penga...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan ikke spille CIV5 på en MBA...

47220.png

Resolusjonen er til og med lavere enn MBA sin oppløsning.

syntes det ser brukbart ut til "litt spilling" jeg :p og dette er 2011 versjonen :)

Det der er benchmarks av prosessoren og grafikkortet som er i 2012 MBA (de blå linjene). Jeg forstår at det er litt spilling, men det blir ikke akkurat noe særlig til spilling når opplevelsen ved 10 FPS er helt forferdelig.

Lenke til kommentar

Du kan ikke spille CIV5 på en MBA...

47220.png

Resolusjonen er til og med lavere enn MBA sin oppløsning.

syntes det ser brukbart ut til "litt spilling" jeg :p og dette er 2011 versjonen :)

Det der er benchmarks av prosessoren og grafikkortet som er i 2012 MBA (de blå linjene). Jeg forstår at det er litt spilling, men det blir ikke akkurat noe særlig til spilling når opplevelsen ved 10 FPS er helt forferdelig.

jeg er så smart at jeg glemte å kopiere inn linken
se for deg at jeg sier akkurat det samme, men med denne linken bak :p
Lenke til kommentar

En macbook air passet farlig bra til alle kravene dine :p

og jek kan nesten garantere deg at du ikke vil angre på å gå irfa windows til mac. (jeg tipper du har windows)

Man kan også drive med "litt spilling" på den :D

:rofl: :rofl:

ler du av at jeg tar feil??? :huh:

Ja, skal jeg grine isteden?? :cry:

Lenke til kommentar

Asus UX32VD virker god, men synes ikke den er så veldig pen! Menmen, er jo ikke en veske heller. Men har den SSD? Noen tanker om Samsung 900X3B? Muligens over 10k for den med i7 prosessor...

Lenke til kommentar

Etter litt undersøking har jeg falt veldig for Samsungs 9serie.

http://www.notebookcheck.net/Samsung-900X3C-A02DE.77140.0.html

Denne høres jo knallbra ut. Men ser ikke noe dato på testen, er dette en gammel modell? Den har jo ikke nyeste prosessor, vet ikke hvor mye det trekker ned.

Jeg fant to forskjellige 900X3C på mpx.no, men vet ikke om det er noen av de som er testet.

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=745738

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=756973

Den andre får jeg ikke opp noe utvidet info på mpx, av en eller annen grunn.

Noen synspunkter om Samsung 9 modeller? Jeg innser at det fort kan krype over 10k, men jeg betaler heller litt mer hvis det er verdt det. 12k er vel absolutt maks...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...