Gå til innhold

BK: Alder?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, bildetittelen er "Alder?", det gir jo et pekepinn på hvordan bildet skal forståes, og alder inneholder bildet mye av fra flere epoker. Stusser litt på komponeringen i bildet bl. a. med toppen av brua kuttet og den ansiktsløse personen til høyre som stanger hodet i bildekanten. Lurer også fælt på hva den andre personen i bildet egentlig foretar seg bak bilen. Har sett en stund på bildet og kommet til at det jo egentlig fungerer greit slik. Kuttingen av brua gjør at bildet lukkes og dermed at blikket holdes der det bør være, den ansiktsløse gjør meg nyskjerrig, det synes jeg også er bra, i det hele tatt er det mye i dette bildet som får meg til å undre...på en positiv måte, kan sikkert også ha noe med de kulturkræsjene vi ser - og det viktigste for meg, komposisjonen er til tross for et tilsynelatende lettere kaotisk innhold i balanse, og er derfor fungerende.

Du har tre versjoner, den første og lyseste i mono blå og den andre mørkere i sepia fungerer greit - tror mitt valg faller på sepiaversjonen. Den tredje og siste i s/hv. hvor blåfargen er holdt i igjen synes jeg er direkte grusom og stygg - du har også noe kluss med fargene øverst på brua. Dette siste ville jeg forkastet og glemt.

Komposisjonen med innhold, utsnitt og vinkling liker jeg, synes det er et spennende og en smule krevende bilde å se på. Dette er min personlige og subjektive mening, andre kan sikkert lese bildene på en helt annen måte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...