Brendis :D Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Lurer på om noen har noen gode høytalere og forsterekere og ambefale. Har sett på NAD's C320BEE Stereoforsterker (http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=8&product=nadc320bee) og Cambridge A500 steroforsterker (http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=&product=cama500) Jeg lurer på hva som er best av disse to? Jeg lurer også litt på hvordan høytalere jeg skal kjøpe. Har sett på Proson HFC10 mk2 (http://www.hificenter.no) Noen som har noen andre gode høytalere og anbefale, helst ikke så veldig dyr. Har ikke tenkt og bruke mer en mellom 4000kr og 7000kr Jeg skal bruke høytalerene til musikk, spill og film (spiller på tven) Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Du har valgt relativt små forsterkere til ganske store høyttalere. Dette vil resultere i dårlig dynamikk og slapp bass. Ville enten kjøpt dyrere forsterker, eller mindre høyttalere. Og personlig ville jeg ikke kjøpt Proson Du får det du betaler for. NAD C370 vil nok gjøre en mye bedre jobb med de høyttalerene. http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=...product=nadc370 Og en ting til, drit i å bruk parantes når du limer inn linker. Det mister litt av hensikten, når man ikke kan trykke på dem. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Lurer på om noen har noen gode høytalere og forsterekere og ambefale. Har sett på NAD's C320BEE Stereoforsterker (http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=8&product=nadc320bee) og Cambridge A500 steroforsterker (http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=&product=cama500) Jeg lurer på hva som er best av disse to? Jeg lurer også litt på hvordan høytalere jeg skal kjøpe. Har sett på Proson HFC10 mk2 (http://www.hificenter.no) Noen som har noen andre gode høytalere og anbefale, helst ikke så veldig dyr. Har ikke tenkt og bruke mer en mellom 4000kr og 7000kr Jeg skal bruke høytalerene til musikk, spill og film (spiller på tven) Hei du, jeg hadde også tenkt på en mulig kombinasjon proson hfc10/cambridge a500. Har nylig vært på hifi klubben/centeret og hørt på begge produktene, men dog ikke sammen Egentlig har jeg litt vanskelig for å tro at hfc10 egentlig er noen høyttaler å satse på, de er jo så billige i forhold tl størrelsen. En strømsterk H/k forsterker var tilkoblet hfc10 da jeg hørte på dem. Det låt slettes ikke pent når volumet ble skrudd litt opp, det skrapte og spraket i høyttaleren (jeg kikket bare rart på selgeren som synes det var fin lyd) Gå for noen andre høyttalere du! Btw, den cambridgen var knall! Lenke til kommentar
hans A Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Hallo cdrom Har du hørt andre proson høyttalere enn Proson HFC10 mk2. Skal være enig at man får ikke så store elementer med god kvalitet til den prisen. (1995,-) Men et godt delefilter hadde sikkert gjort de et hakk bedre. Men har du eller andre hørt på f.eks: -Proson Conquest 6030 -Proson Reality 666 SA Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Du har valgt relativt små forsterkere til ganske store høyttalere. Dette vil resultere i dårlig dynamikk og slapp bass. Generelt ikke helt enig. For å greie å utnytte bittesmå klasse a single ended rørforsterkere trenger man gjerne ultrafølsomme høyttalere. Veldig generelt kan man si at store høyttalere (stort volum) _ofte_ er mer følsomme enn små. Ergo er det helt ok med kombinasjonen effektsvak forsterker + store, følsomme høyttalere, eller rimelig kraftig forsterker og små bokhyllehøyttalere med lav følsomhet. mvh Knut Inge -- -------------------------------------------------------------------- Knut Inge Hvidsten MSc/Sivilingeniør NTNU/teleteknikk/multimedia signalbehandling e-mail: knutinh(alfakrøll)stud.ntnu.no web : www.knutinge.cjb.net --------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar
dp Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 hadde jeg vært deg ville jeg sett på klipsch rf-3mk2, disse koster egentlig 10.000kr nye, men er utgående modell og går nye for 8000kr. Hvis du vil så kan du også kjøpe de brukt til ca 5-6000kr. Disse har høy følsomhet og kan spille høyt med relativt slagkraftig bass. Morsom, og pen lyd. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Hallo cdromHar du hørt andre proson høyttalere enn Proson HFC10 mk2. Skal være enig at man får ikke så store elementer med god kvalitet til den prisen. (1995,-) Men et godt delefilter hadde sikkert gjort de et hakk bedre. Men har du eller andre hørt på f.eks: -Proson Conquest 6030 -Proson Reality 666 SA Når jeg først tok turen innom hificenteret for å lytte på hfc10, spurte jeg likegodt om jeg ikke kunne få høre på Proson Reality 666 SA i samme slengen. De var i et surroudoppsett, drevet av en av de billigste h/k-receiverene. Disse låt mye bedre enn hfc10 og så 1000 ganger bedre ut. Husker ikke helt men jeg tror prisen lå på 3000+ et sted, noe som var vel verdt det. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Når jeg først tok turen innom hificenteret for å lytte på hfc10, spurte jeg likegodt om jeg ikke kunne få høre på Proson Reality 666 SA i samme slengen. De var i et surroudoppsett, drevet av en av de billigste h/k-receiverene. Disse låt mye bedre enn hfc10 og så 1000 ganger bedre ut. Husker ikke helt men jeg tror prisen lå på 3000+ et sted, noe som var vel verdt det. Vet du hvem som selger Proson Reality 666 SA i norge. Fra sverige www.fyndborsen.se koster det vel ca. 2700,- NOK levert på døra. Har sett på netsiden til hifisenteret , men finner ikke 666 modellen. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Vet du hvem som selger Proson Reality 666 SA i norge. Fra sverige www.fyndborsen.se koster det vel ca. 2700,- NOK levert på døra. Har sett på netsiden til hifisenteret , men finner ikke 666 modellen. Det er hificenteret. Produktutvalget i butikkene er helt forskjellig fra nettsidene. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Vet du hvem som selger Proson Reality 666 SA i norge. Fra sverige www.fyndborsen.se koster det vel ca. 2700,- NOK levert på døra. Har sett på netsiden til hifisenteret , men finner ikke 666 modellen. Det er hificenteret. Produktutvalget i butikkene er helt forskjellig fra nettsidene. OK, skal ta og sende de en mail å sjekke om de har "student priser" nå i august. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Vet du hvem som selger Proson Reality 666 SA i norge. Fra sverige www.fyndborsen.se koster det vel ca. 2700,- NOK levert på døra. Har sett på netsiden til hifisenteret , men finner ikke 666 modellen. Det er hificenteret. Produktutvalget i butikkene er helt forskjellig fra nettsidene. OK, skal ta og sende de en mail å sjekke om de har "student priser" nå i august. ja, gjør det. Lenke til kommentar
the_cduck Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Ikke kjøp Proson. Vent heller en stund, spar opp litt mer penger, og kjøp noe litt saftigere. ;-) Dersom du kun hører på trance el og kun skal ha bass og diskant for billigst mulig penge, er dog alltids Proson et alternativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå