Gå til innhold

Valg av bærbar

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en BÆRBAR pc til 5-6000 kr. Den skal først og fremst brukes til gaming. Skjønner selvfølgelig at jeg ikke får en super-pc til denne prisen, men vil ikke gå høyere i pris, da spillene jeg spiller heller ikke er de aller mest krevende.

Har hørt mye bra om ASUS K53SM 15.6" HD, men finner den ikke lenger hos f.eks. komplett.no som hadde den til 5000,-.

Etter å ha lest artikkelen '' -Ikke kjøp bærbar pc nå'', http://www.hardware.no/artikler/ikke-kjop-baerbar-pc-na/109972 ble jeg også veldig usikker. Er det dumt å kjøpe nå, også med tanke på typen pc jeg er ute etter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man kan få en forrige-generasjons bærbar til en veldig god pris, så er det ikke noe galt i å kjøpe en. Men man bør ikke betale fullpris.

Komplett og andre har vel solgt dem til lave priser for å rydde ut plass til neste gen bærbare. Og nå har de vel gått tom for K53SM som ble solgt der og hos MPX for 4990,-

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha en maskin til "først og fremst spilling" innenfor det budsjettet, bør du se etter maskiner med Nvidia GT 640M grafikkort - det spiller best innenfor det budsjettet. Deretter maskiner med AMD HD 7690M XT, AMD HD 6770M eller Nvidia GT 635M. De du allerede har sett deg ut, vil yte dårligere til spilling. Hold deg for all del unna maskiner med AMD's "asynkrone" tandem-løsning, som f.eks den i den nederste lenken din.

Her er et godt budpå en maskin med GT 640M: Acer Aspire M3.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...