b16a Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Hei! jeg har veldig mange hvite små prikker rundt peniskanten på penishodet, når man drar vekk forhuden. De er mange, med str på et knappenålshode og de er helt hvite. De sitter tett i tett. Er dette talgkjertler, isåfall går de bort av seg selv? Jeg har også noen talgkjertler på haka, ikke veldig mange men noen få, de er litt mere usynlige. Jeg syntes dette er veldig rart. Jeg har gått på en 6 måneders lang roacutane kur for kviser, som skal redusere talgproduksjonen i kroppen, har blitt kvitt alle kvisene men virker som jeg har fått mere talgkjertler. Er det noe jeg kan gjøre for å få bort talgkjertlene ved penis? har hørt om at man kan smøre tannkrem på dem, vil det hjelpe? håper på svar, takk på forhånd!! Lenke til kommentar
R2B2 Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Roacctuane reduserer ikke talg produksjonen direkte, men reduserer produksjon av olje som er den største årsaken til kviser. Selvom det er ganske vanlig blant gutter råder jeg deg å oppsøke hudlege om det er plagsomt. Bare ikke bruk noe midler rundt der da huden er ganske skånsom og kan irritere. Når det kommer til trynet, kan du bruke midler med salicylic acid (reseptfritt) da det er bevist å fungere godt mot akkurat det. Alternativt kan du gå til hudlege og få utskrevet Aberela (tretinoin), også kaldt Retin-A. Lenke til kommentar
b16a Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2012 hmm ja skjønner, de få talgkjertlene jeg har i fjeset plager meg ikke særlig mye, er mere "der nede" som jeg ikke liker, plager meg ikke på andre måter en at det ser ikke så bra ut..har søkt rundt på nettet angående dette og på alle sider står det at det er normalt og at det skjer alle osv, spørsmålet er vell om det går bort etter tid? etter puberteten kanskje? Lenke til kommentar
R2B2 Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Det varierer vel litt fra person til person, men sannsynligheten er stor for at du må leve med det en god stund til, hvis ikke livet ut. Men som du sier, er det svært vanlig og jentene er fullstendig klar over det er ingen grunn til å bekymre seg. Du får helle roe ned lyset før en potensiell BJ, så det ikke blir merkbart Lenke til kommentar
b16a Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2012 Noen flere som har noen svar? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Dette høres mer ut som kranspapler. Noe som... er helt ufarlig og normalt. Søk etter pearly papules på google bildesøk for eksempler. Fenomenet er jo også nevnt i andre tråder på forumet her, bla. denne: http://www.diskusjon...howtopic=826932 Anonym poster: 9ae95bdac9381637d3caeb8d550bc86f Lenke til kommentar
b16a Skrevet 29. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2012 oia ok, takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå