gulpetter Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Ja du kan ta snarveier om det dreier seg om terroisme eller enkele saker som mord Nei, det kan ein ikkje. Lova er framleis lik for alle. 1 Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Ja du kan ta snarveier om det dreier seg om terroisme eller enkele saker som mord Nei, det kan ein ikkje. Lova er framleis lik for alle. I teorien ja, i praksis nei, politi oppfører seg selvsagt helt forsjellig i en sak mot noen som er farlige og antatt bevepnet og det er stor rømning og gjentagelse fare og en økokrim sak der de risikerer å bli saksøkt om de tar ned en uskyldig virksomhet. Også her er det forsjeller, har vært borte i to økokrim saker, i den første jobbet jeg i et firma som hadde solgt pcer med windows uten lisens, her gikk alt veldig rolig for seg, de kom inn, fortalte hva det gjalt, fikk oversikt over ansatte, tok kopi av regnskap osv over på en bærbar så var det over til poltihuset for avhør og det var det. Det andre var en regelett rasia mot et firma jeg delte kontor med, mer alvorlig og også mye enklere, her var det skatteundragelse og misbruk av sykemeldinger samt andre forhold. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Uavhengig av om Megaupload er skyldige eller ikke, så er denne typen opphavsrett en sivil sak og ikke noe som omhandler internasjonal organisert kriminalitet. Myndighetene har ingenting med å blande seg inn. Vi har noe som heter rettssikkerhet, men som tydeligvis ikke fungerer. Hvis jeg skulle anklage amerikanske plateselskaper for brudd på mine åndsverk, ville da FBI troppet opp i hjemmene til eierne med spesialstyrker, stoppet firmaet, ransaket eiendommene, kneblet familien og slept de ut og slengt i isolat? Hvis svaret på det spørsmålet er nei så tyder det på korrupsjon i systemet... Lenke til kommentar
Netfrog Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Hvis Megaupload skulle være skyldige i denne saken, så bør vel Google stenges også da, siden søketjenesten kan benyttes til å fremskaffe informasjon om hvordan man lager bomber, etc. Eller kanskje man burde stenge hele Internett i samme slengen, siden det i det hele tatt kan misbrukes av brukerne. Da kan vi samtidig forby salg av biler fordi man kan bryte både fartsgrenser og andre lover med dem. o_0 Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 USA's arroganse innen IP-piratvirksomhet er kvalmende! -frank Lenke til kommentar
yoyobroshan2 Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 jeg har aldri fåt brukt mega upload var det en torrent side? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå