kefcam Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Hei Håper jeg gjør dette ihht retningslinjene. Har akkurat investert i nytt fotoutstyr og har tatt noen makrobilder idag. De er tatt håndholdt slik at de er ikke 100% skarpe, noe som sikkert er fy fy. Hva er feil på disse bildene? Hva er ok? Hva er evt bra? Mvh Kenneth Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Bilde 1: Helt OK, men som sagt ikke akkurat knivskarpt, og det er en de lstøy i bildet. Bilde 2: Alt for hardt lys og mye forstyrrende elementer. Ikke 100% skarpt det heller. Før du legger ut bilder neste gang, så sørg vertfall for at dem er skarpe. Bruk stativ og fjernutløser Lenke til kommentar
kefcam Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2012 Bilde 1: Helt OK, men som sagt ikke akkurat knivskarpt, og det er en de lstøy i bildet. Bilde 2: Alt for hardt lys og mye forstyrrende elementer. Ikke 100% skarpt det heller. Før du legger ut bilder neste gang, så sørg vertfall for at dem er skarpe. Bruk stativ og fjernutløser Takk for konstruktiv kritikk, jeg skal se om jeg får skaffet et stativ og en fjernutløser rimelig snart. Må først se om makro er noe for meg. Det jeg sliter med tror jeg er komposisjonene samt å finne det rette lyset. Har ikke brukt et makro objektiv før idag. Det virker fantastisk gøy, men krever mye tid og planlegging iforhold til de vanlige barne og feriebildene. Mvh Kenneth Lenke til kommentar
sjokolademousse Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Jeg synes du skal ha ros for en interessant og spennende komposisjon i bilde 1. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 På bilde #1 har du et forhåndsdefinert "i fokus" motiv i bildet "bladkanten", men på #2 blir det veldig mye som forstyrrer man har ikke noe og hvile øynene på som er et "i fokus" område, du har et fokusområde i bildet men det er ikke der man normalt forventer og finne fokus, man kan legge fokus på "spennende" plasser i bildet for og trigge de som ser på bildet, men da burde det være et mer definerbar plass i et bilde. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Er en god link på macro: http://www.fotomagasinet.no/2012/02/10-tips-til-bedre-makrobilder/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå