dagab Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 Poenget her er at dataene overføres kryptert, så det er ikke en enkel sak å finne ut hvilke data det er sm blir overført. Det er selvfølgelig ikke noe problem å sperre for disse overførslene av data, men da har man jo et problem med oppdateringer, og det kan jeg ikke stresse viktigheten av nok. Bruker selv stor sett windows som leketøy, og linux til det meste annet. Windows får ikke lest dataene som ligger på linuxpartisjonene. Et annet artig poeng er at f.eks. SUSE lar meg kryptere hele hardisker og partisjoner Dermed er denne kommunikasjonen et internt MS anliggende, som de av oss som bruker Win aldri vil kunne finne ut av? men må godta ms sine forsikringer om at alt er ok, men aldri kunne verifisere? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Kjøss jeg skrev et langt innlegg som bare forsvant. prøver å skrive på nytt. Fint at en person til innser hvordan hverdagen til Microsoft er. Det er slik det går når et selskap får monopol og får lov til å gjøre som det vil uten at noen har makt til å stoppe dem. Det står milliarder av windows maskiner der ute, så du får trøste deg med at informasjonen som sendes fra deg, er forsvinnende liten. Man kan spekulere i hva Microsoft vil oppnå. Kanskje ønsker de å ha et estimat av antall piratkopier der ute. Kanskje sender de informasjon til amerikansk etterretning. I disse terrortider er vel ikke det utenkelig. Det store problemet er kanskje at den gjennomsnitlige tante Olga som sitter på jobb rundt omkring og som er fornøyd når hun får til å save et word-dokument, ikke aner hva internett egentlig er, og ikke aner hva et OS egentlig er. Så microsoft tror sikkert de kan boltre seg ganske fritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå