Pouey Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Edderkopp Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Skarpt og flott, men litt mye refleks i øynene. Lenke til kommentar
Pouey Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2012 Bruker softbox foran blitsen, men må kanskje bruke mer og dekke til med? Noen tips på hvordan få det bort? Lite lyst til å redigere det bort siden bildet ikke blir "ekte" da. Kan ikke ha uten blits for da blir lukkertiden for lang å det blir null edderkopp.hehe Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Synes du skal la refleksene være slik de er, det er det som gir edderkoppen liv. Tar du det bort vil du bare få to døde og svarte hull. Bildet er i mine øyne fint som det er med edderkoppen fint plassert og belysningen er med på skape en litt creepy følelse, det at bildet er litt kornete passer veldig bra inn i det hele. Som du selv sier så kan du prøve deg frem med en kraftigere diffuser for å dempe det litt mer i fremtiden, men som sagt så fungerer dette her bra. Følger deg ikke helt i tankegangen om at et bilde blir mindre ekte om du fikser på ting i etterbehandlingen, det har blitt gjort siden fotografiets begynnelse i mørkerommet, og det man før gjorde i mørkerommet skjer nå ved redigering på pc/mac. Det å fjerne eller legge til ting i et bilde gjorde man også for 100 år siden. Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Meget fint plassert i bilde som ga en fin kom,gode farger og tone som sto godt i bilde. Lenke til kommentar
Pouey Skrevet 29. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2012 Det jeg mente Tjernhaugen med ekte var akkurat det du sa med to svarte hull. Har lyst å ha de diffuer lysene i øynene for å både vise at jeg har tatt det hehe, og at det gir mer liv til bilde:) Takk til dere begge for tilbakemelding:) Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Det jeg mente Tjernhaugen med ekte var akkurat det du sa med to svarte hull. Har lyst å ha de diffuer lysene i øynene for å både vise at jeg har tatt det hehe, og at det gir mer liv til bilde:) Takk til dere begge for tilbakemelding:) Sorry, jeg misforsto hva du mente med "ekte" og tok deg for en purist med misforstått etikk - beklager det Da mener vi det samme. De store svartblanke øynene til hoppeedderkopper fungerer som store speil og reflekterer alt lys, også om man fotograferer i naturlig lys med overskyet himmel og bruker en diffuserskjerm i tillegg - og det er slik det skal være. Er det ikke noen reflekser i øyene så ser det heller ikke ut som det er noe liv. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg