Gå til innhold

Hjelp til kjøp av skjermkort-ca 2500 kr.

Panodil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du kan få tak i et Geforce GTX 670 til 3000,- kr vil du få et markert løft i ytelsen.

Men da får du ikke AMD da. Du kan få et innblikk i ytelsen ved å se på denne syntetiske

sammenligningen.

http://www.videocard...h_end_gpus.html

Å spørre Passmark om ytelse blir som å spørre en i barnehagen om ytelse, det er totalt på jordet.

GTX 670 er et markant løft i ytelsen ja, for 3000 kr er det vel faktisk bedre pris/ytelse enn hva du får med HD 7870 (men 7850 har langt bedre pris/ytelse.)

Lenke til kommentar

Hvis du kan få tak i et Geforce GTX 670 til 3000,- kr vil du få et markert løft i ytelsen.

Men da får du ikke AMD da. Du kan få et innblikk i ytelsen ved å se på denne syntetiske

sammenligningen.

http://www.videocard...h_end_gpus.html

Å spørre Passmark om ytelse blir som å spørre en i barnehagen om ytelse, det er totalt på jordet.

GTX 670 er et markant løft i ytelsen ja, for 3000 kr er det vel faktisk bedre pris/ytelse enn hva du får med HD 7870 (men 7850 har langt bedre pris/ytelse.)

Jorder er for poteter sist jeg sjekka, Passmark gir som jeg sier indikasjoner på ytelse, hvis du ser på grafene så understøtter de din siste påstand om at 670 er et løft i ytelsen.
Lenke til kommentar

Jorder er for poteter sist jeg sjekka, Passmark gir som jeg sier indikasjoner på ytelse, hvis du ser på grafene så understøtter de din siste påstand om at 670 er et løft i ytelsen.

Ifølge de samme grafene er HD 7870 sterkere enn GTX 690, se litt nøyere så ser du mye annet rart også.

Passmark er en ubrukelig side for å gi en indikering på skjermkortytelse.

Lenke til kommentar

Ja, men om du også ser, så ligger kort som GTX590 under 580. Passmark bruker tydeligvis ikke SLI/CF. Om man ser lenger ned så viser grafene at kort som er dobbelt så raske som andre får nesten samme poengsum. Jeg stoler heller ikke på den Passmark-siden.

edit: ninjapostet av Arni. :p

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...