Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp

Anbefalte innlegg

Hei!

Kan dere hjelpe meg med anbefalinger?

Jeg trenger en ny PC, fortrinnsvis til tekstbehandling. Den må være kjapp, da jeg jobber online.

Jeg trenger ikke vanvittig mye bra grafikk, det er ikke snakk om spill. Imidlertid trenger jeg endel GB.

Det er også en fordel at skjermen ikke reflekterer så mye.

Pris? Opp til 6000.

Jeg har fått anbefalt både HP og Samsung, men jeg er i tvil. Min nåværende er en Fujisu, men den har gått helt på trynet.

Det ville vært en kjempefordel om maskinen hadde Microsoft Office innebakt. Jeg sliter endel med KingSoft og OpenOffice. Ja, jeg vet at MO er dyrt, men kanskje noen har det med til en rimelig pris.

Og hvis jeg kjøper maskinen på nettet, må jeg få den utlevert via posten. UPS duger ille dårlig. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags skjermstørrelse er du ute etter?

Er batterilevetiden viktig, eller kommer den mest til å være tilkoblet strømnettet?

Er vekten viktig, eller kommer den mest til å ligge på et bord?

Trenger du mye diskplass slik at du behøver en 'snurredisk', eller vil en (rask) SSD ha plass nok?

Lenke til kommentar

Nær alle nye maskiner i dag vil være mer enn "kjapp" nok til å skrive i word!

Det du trenger i forhold til å oppleve god respons er en god nettforbindelse, hele veien mellom din maskin og serveren (ikke alle leddene der du har kontroll over sannsynligvis). SSD kan også hjelpe.

Ser du sier du trenger "en del GB". Normalt ville jeg si at det utelukker SSD, men i og med at det samtidig er MS office du snakker om, så er ikke filstørrelsene der så veldig store. Du kan også ha ekstern større harddisk, mens du har os etc på ssd. Normalt vil det gjøre maskina di en del mer responsiv.

Så dermed slutter jeg meg i hovedsak til jazzfudges innlegg foreløpig. Etter hva du beskriver trenger du ikke dedikert skjermkort så lenge det er en laptop med den nye prosesssorløsningen fra intel (ivy bridge) som har en helt grei integrert grafikkløsning.

Asus og Dell er alternativer til HP og Samsung, som også kan være gode.

Jeg har ikke hatt negative erfaringer med UPS (tvert imot) og håper heller ikke jeg kommer til å få det.

Lenke til kommentar

Du trenger en laptop m.a.o.? Hva er galt med din gamle og hvor gammel er den?? Kanskje en re-installasjon av operativsystemet med en ny SSD-disk vil gi den nytt liv?

Takk for svar. Den er gammel, minst seks år. Jeg gikk inn på Wikis definisjon av SSD-disk og skjønte straks at min hjerne ikke taklet forklaringen engang. En re-instillasjon er følgelig helt utelukket.

Lenke til kommentar

Hva slags skjermstørrelse er du ute etter?

Er batterilevetiden viktig, eller kommer den mest til å være tilkoblet strømnettet?

Er vekten viktig, eller kommer den mest til å ligge på et bord?

Trenger du mye diskplass slik at du behøver en 'snurredisk', eller vil en (rask) SSD ha plass nok?

Takker deg også for svar.

Skjermstørrelsen er 16 tommer, men jeg vil gjerne ha større.

Kommer ikke til å bære den med meg, nei. Har en liten sak som er brukbar for reiser.

Batterilevetiden er ikke viktig, jeg kommer til å bruke strøm.

SSD... som sagt...

Lenke til kommentar

Nær alle nye maskiner i dag vil være mer enn "kjapp" nok til å skrive i word!

Det du trenger i forhold til å oppleve god respons er en god nettforbindelse, hele veien mellom din maskin og serveren (ikke alle leddene der du har kontroll over sannsynligvis). SSD kan også hjelpe.

Ser du sier du trenger "en del GB". Normalt ville jeg si at det utelukker SSD, men i og med at det samtidig er MS office du snakker om, så er ikke filstørrelsene der så veldig store. Du kan også ha ekstern større harddisk, mens du har os etc på ssd. Normalt vil det gjøre maskina di en del mer responsiv.

Så dermed slutter jeg meg i hovedsak til jazzfudges innlegg foreløpig. Etter hva du beskriver trenger du ikke dedikert skjermkort så lenge det er en laptop med den nye prosesssorløsningen fra intel (ivy bridge) som har en helt grei integrert grafikkløsning.

Asus og Dell er alternativer til HP og Samsung, som også kan være gode.

Jeg har ikke hatt negative erfaringer med UPS (tvert imot) og håper heller ikke jeg kommer til å få det.

UPS som i levering ;)

Da blir det nok Asus.

Lenke til kommentar

Hva med denne, da?

HP PROBOOK 4535S AMD A4 1.9 4GB/320 15.6" W7P + MOUSE

Den har svakere prosessor og dårligere skjermoppløsning. Skal du spare penger ville jeg i så fall ha valgt denne http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Edit:

MS Office 2010 Home & Student får du nå på kampanje sammen med ny PC for kr 790. Tilbudet varer ut juni http://www.dustinhome.no/page/4209/programvare/

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...