Gå til innhold

Sniktitt: Crysis 3 (PC, PS3, X360)

Anbefalte innlegg

I motsettning til en del andre, så likte jeg faktisk Crysis 2 ganske så godt. Bedre enn mye annen Fps suppe vi blir servert, men det var mer strømlinjet så klart. Syns fortsatt det hadde mange gode gameplay valg og gav mer muligheter enn det meste.

Første Crysis derimot var fantastisk og gav meg litt håp om en ny serie på linje med Bioshock og Half life, nå også Rage. Få disse fpsene som blander inn litt små upgrades og rpg elementer og gir deg friheter. Tror Crysis 3 blir bra uansett, god grafikk, nano suit og helt ok historie overalt. Pluss bil og bue :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Konsollspill som The Last of Us, Beyond og Halo 4 er virkelig ikke langt bak. Litt av grunnen til dette kan nok være at det har hatt relativt kort utviklingstid og at Crytek ikke har laget en ny motor.

Feil. Grunnen er at spillet i hovedsak er utviklet for konsoll, og deretter spritet opp litt for PC, uten å utnytte moderne PC-hardware skikkelig.

Håper Valve leverer med HL3/EP3.

Det tviler jeg ikke et sekund på at de gjør, jeg håper bare jeg er i live til å oppleve det ;)

Lenke til kommentar

Ja dette skuffer. Crytek tjener ikke noe bra med penger for å få ting til skikkelig. Ikke rart at de går Free 2 play veien nå.

Og hva skjedde med Nomad fra Crysis 1? Det er egentlig han som er den store actionhelten! Ikke Prophet eller han nye fyren som er i Prophets drakt... nei takk, dette skal jeg ikke ha.

Lenke til kommentar

Det er morsomt hvordan CryTek klagde på pirater med Crysis 1. Men så kom Crysis 2, et kjempe callofdutifisert, mainstreamifisert, neddummet og nerfet spill som skulle appellere til alle og enhver. Og hva skjedde? Jo, de solgte ikke stort mer enn de gjorde første gang. Men det var sikkert alle PC-piratene som ødela denne gangen også. Det var jo derfor spillet ikke solgte på Xbox og PS3 også! Fordi at folk på PC piratkopierer konsollversjonene også... herp derp...

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt alt snakket om at Crysis 2 ødela serien, Crysis, og spesielt warhead er jo ikke oppsiktsvekkende bra spill, siste er jo middelmådig, første middelmådig pluss.AtW
Når jeg spilte Crysis 1 satt jeg bare å måpte over den herlige grafikken i de enorme områdene. Crysis 2 hadde slapp grafikk i bittesmå områder så konsollene skulle greie å kjør det. Kan da umulig være vanskelig å skjønne?
Det er ikke vanskelig å skjønne at Crysis 1 hadde god grafikk, men det hindrer ikke at jeg ikke skjønner at serien blir ødelagt, det er ikke noe fantastisk utgangpunkt å ødelegge.AtW

For en PC-spillers perspektiv er vel det største problemet at utviklingen av spill holdes tilbake for at de skal kunne porteres til konsoll.

Det er klart at grafikk ikke er alt, og at mario er kult, men det er ikke relevant (Ikke at du har påpekt dette her). Grafikk er et fantastisk virkemiddel for å skape en virkelighetstro opplevelse, men sammen med grafikk kommer også dynamikk, størrelse på områder, antall objekter i et område, AI osv.

I tiden der fokuset på spillutvikling lå på PC var det stadige hopp som rett og slett imponerte. I tiden fra 1983 da jeg i min spede barndom spilte på Philips G700 har det vært mye som har imponert meg. Det var en del nyvinninger når nye maskiner dukket opp, men like vel synes jeg tiden fra tidlig nittitall til en 4-6 år inn på 2000 tallet var den mest spennende.

Spesielt gjorde 3DFX sitt for at opplevelsen i spill ble høynet flere hakk, Voodo 2 introduserte SLI, og startet i grunnen markedskjøret nvidia og AMD i deg driver på med.

Dette kostet riktig nok penger, og akkurat dette er også ankepunktet for de som er for konsollspilling. Men for de som har dette som hobby er ikke det noe problem, på samme måte som noen betaler 2000 kroner for et sykkelsete.

Dette fungerer imidlertid ikke når blårussen kommer inn i bildet. Da skal det ha bredest mulig nedslagsfelt blandt massene, og selv om interessen for spill har eksplodert, finner man ikke mange nok som er villige til å betale det det koster å holde en PC oppdatert, desverre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...