Gå til innhold

Selger bærbar gjennom FINN, redd for svindel -

Anbefalte innlegg

Hello,

Jeg selger en bærbar gjennom finn.no for en total sum av 5,499,-.

3-4 timer etter annonsen var blitt aktiv fikk jeg mail fra payex, som da er "Finn betalingsgaranti". En person vil kjøpe bærbaren gjennom Finns betalings garanti.

Avtalt pris:

kr 5 800,00

+ frakt mm:

kr 700,00

Totalt:

kr 6 500,00

Jeg har ikke avtalt 5800,-, heller har jeg ikke snakket med han. Annonse prisen jeg har lagt til er 5499m,-. Jeg har heller ikke nevnt noe om frakt pris.

Denne personen har uten å ha snakket med meg bare gått gjennom med hele greia.

Han har et norskt navn, og har yahoo konto.

Dette virker veldig rart. Ifølge FINN betalingsgaranti må personen først betale inn summen til payex, som blir da vår mellommann, deretter må jeg sende bærbaren. Han må derfra godkjenne at varen har ankommet og at avtalen av salget blir holdt (type bærbar osv).

Ser for meg at personen kanskje vil lure til seg noe her, melde ifra om at den ikke har blitt sendt eller noe lignende. Ikke vet jeg.

Hva synes dere?

dette er annonsen forresten,

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35748741

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Laptoppen er viktig å notere er over gjennomsnittlig god i forhold til dagens standard"

Vil bare si at dette er løgn, eller uvitenhet fra selger. Dette er en middels laptop, som absolutt ikke er verdt 5500kr. Men lykke til :)

OT:

Send pc'en til han med pakkesporing? Da kan han ikke si at han ikke har mottatt den.

Lenke til kommentar

@ca2, de artiklene du viser til er alle gjennom paypal og ingen av de har brukt Payex. Han får ikke tilsendt noe før han har sendt pengene til payex, som holder pengene til han mottar og godkjenner mottaket, derfra blir pengene sendt til meg fra payex.

@Extremer, bærbaren er ikke best, men den er bedre enn gjennomsnittlige solgte bærbarer i elektroniske butikker. Den kommer med et års forsikring fra Expert, som også koster en god del. Takk for lykken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Bor kjøper langt unna deg? Hvis ikke så ville jeg prøvd å møtt han personlig da det er så og si umulig å bli svindlet.

Prisen din er forresten også svindel.

Endret av Slettet-jDflNq
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...