Gå til innhold

Nå kan du bygge Lego i Chrome-nettleseren

Anbefalte innlegg

snip

Les Innlegg #2 av meg i denne tråden. Jeg sier blant annet at "HTML og andre web-språk", der WebGL er inkludert under "andre web-språk".

LEGO hadde vært bedre egnet som en plugin eller hostet eksternt, feks. på Google sitt domene. Jeg har allerede svart på alt du tar opp her.

EDIT: For å oppklare. WebGL bør absolutt implementeres i en nettleser, og det bør HW-aksellerasjon også. Dette har jeg aldri sagt noe imot.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ser det på en annen måte .Det blir proprietær programvare som kun fungere i en bestem nettleser og da er man til bake til det punktet der Microsoft ble kritiser for at de ikke hold den vedtatte standarden

WEbGL standarden er vel ikke akkurat det man kaller propritær og er absolutt ikke begrenset til en nettleser

"In early 2009, the non-profit technology consortium Khronos Group started the WebGL Working Group, with initial participation from Apple, Google, Mozilla, Opera, and others

poenget er at så lenge det bare fungerer i en nettleser er det slett ikke bra

Lenke til kommentar

XP x64 er 7 år gammelt og siste SP kom for 5 år siden. XP x64 er et ganske annerledes OS enn XP 32bit.Alder er forsåvidt ikke noen god indikator for kvalitet. Bare se på Windows 2000 som kom før Windows Me og Windows XP x64 som kom før Vista. Windows XP x64 er i mine øyne en av de beste Windowsene hittil. Windows 7 er på høyde, men bare hvis man liker GUI-endringene. Personlig foretrekker jeg XP x64 GUIet fremfor Win7 GUIet.

Heh, må si meg litt enig i det. Jeg savner også å kunne spille en del gamle spill fra 90 og tidlig 2000-tallet uten å måtte fikle for mye med ulike dosbox o.l.

Lenke til kommentar

Det at du ikke ser nytyteverdien i slike eksperimeneter sier litt om størrelsen på skylappene og en fullstendig mangel på fantasi.

Enhver tulling skjønner jo at dette ikke handler om LEGO

Når du begynner å kombinere denne teknologien med spill, nettbutikker, informasjon design....skjønner du kanskje at nytteverdien i dette går utover LEGO fetisjer?

Dette fikk meg til å tenke litt videre. Hva om dette bare er en demo på hva som kommer av konstruksjonsmuligheter i fremtidige nettlesere og at Google kan produsere det man konstruerer via rapid prototyping og sende det til konstruktøren? Det hadde vært kult og kunne nok blitt en farsott som gjør at brukere genererer et vanvittig bibliotek av 3D-modeller. Og ikke minst, som gir avkastning til Google.

Lenke til kommentar
Det at du ikke ser nytyteverdien i slike eksperimeneter sier litt om størrelsen på skylappene og en fullstendig mangel på fantasi.Enhver tulling skjønner jo at dette ikke handler om LEGONår du begynner å kombinere denne teknologien med spill, nettbutikker, informasjon design....skjønner du kanskje at nytteverdien i dette går utover LEGO fetisjer?
Dette fikk meg til å tenke litt videre. Hva om dette bare er en demo på hva som kommer av konstruksjonsmuligheter i fremtidige nettlesere og at Google kan produsere det man konstruerer via rapid prototyping og sende det til konstruktøren? Det hadde vært kult og kunne nok blitt en farsott som gjør at brukere genererer et vanvittig bibliotek av 3D-modeller. Og ikke minst, som gir avkastning til Google.

et lite glimt av fremtiden:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...