Xprez Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Hei, jeg skal da endelig få erstattet den gamle riggen og ser litt på kjølingsvalgene man har, har god erfaring med noctuas sine cpu vifter så tenker først og fremst på en NH-D14, samtidig så kunne jeg ha tenkt meg noe mindre og enklere så selv om det er minimale temperaturforskjeller så har jeg da sett litt på H100 fra corsair. Noen som har erfaring med H100? min største frykt ligger jo i at alt kjører fint et par måneder så får jeg en hyggelig lekkasje som er det siste man vil når man kjører på med 13-15k i hardware. Lenke til kommentar
Omland07 Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 (endret) Jeg kjører H100... og den fungerer ypperlig for min del.. orginal viftene bråker litt i meste laget.. så jeg byttet ut i 4 vifter av denne_typen etter bare 5 min testing.. Minus med H100 er at radiatoren bygger litt mer en 2x 120x120 vifteplasser.. (i mitt tilfelle måtte jeg designe en overgang sånn at jeg kunne bruke 140x280 plassen i topp av kabinettet mitt) ettersom 120x240 plassen i bakkanten av kabinettet mitt kom i konflikt med skjermkortets plassering. (mener og huske at jeg målte radiatoren til 15mm på hver ende av radiatoren.. som vil si at du trenger 120 x 270 mm klaring. Hvis det trengs, kan jeg legge ut produksjons tegning på den overgangs platen.. koster ikke mange kr og få et verksted til og brenne den ut, og da kan du bruke 140x140x2 plassen for og montere radiatoren med vifter. (jeg betalte ca 350,- for og få den i 2mm syrefast plate (s316) ) Men utenom det.. så er jeg sykt glad jeg gikk for H100... den holder maskinen kald.. og kabinettet er kaldt og fint... (kabinett jeg har er DF_85 med bare den type vifte som notert over) kan anbefale H100 på det varmeste... (har brukt den i rett over et halvt år) Endret 28. juni 2012 av Omland07 Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Jeg synes som vanlig slike kvasi-vannkjølere er en dårlig investering. Man får luftkjølere som er nesten like gode samtidig som de er mer driftsikre og byr på et lavere støynivå. En H100 koster ca. 750kr hos de billigste butikkene og hvis man bryr seg om støynivået må man ut med ytterligere 2-300kr til vifter. Da er man kun noen hundrelapper unna et ordentlig vannkjølingsoppsett som jo kan være noe å tenke på. Nå skal jeg ikke svartmale slike lukkede løsninger helt. Jeg har selv hatt både Corsair H50 og Coolit ALC, der sistnevnte døde en stille død, men like fullt gjorde en grei jobb i ukene den levde. Uansett, så lenge prisen ligger der den gjør ville jeg dog sett på andre alternativer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå