TheOats Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 (endret) Kan dere se linjen som går fra toppen til bunnen, på høyre side av dette bildet? http://theoats.devia...t.com/#/d552637 Linja/streken er det ikke i originalen, men etter det ble lastet opp på DeviantArt (og flickr) så dukket den linjen opp. Noen som vet hvordan det kan ha skjedd? Endret 28. juni 2012 av TheOats Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Ja, jeg ser den linja. Vet ikke årsaken, det kan ligne på symptomet på en lukkermekanisme som synger på det siste verset, men da burde det også være synlig for deg før opplasting på nett. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Du har flere "linjer", for meg ser det ut som stilker som er veldig nært objektivet/kamera og ikke er i fokus. Kan du laste opp samme bilde her for sammenligning ,i 1280 pixel ? Lenke til kommentar
polljen Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 (endret) Jeg tok meg den frihet å laste ned bildet (midlertidig) slik at jeg får forstørre det mest mulig. Jeg kan ikke se noe som skulle tilsi en "kamerafeil" slik Tjernshaugen antyder, jeg ser derimot flere "linjer" som jeg akkurat som Nautica tolker som stilker ute av fokus. Jeg er svært usikker på hvilken linje du sikter til som ikke er på originalen, men bare på de opplastede bildene. Når jeg ser på bildet i en kraftig forstørret utgave så klarer jeg ikke med min beste vilje å finne noesomhelst som ikke kan tolkes som naturlige elementer ute av fokus. Nå må det sies at linken som vi kikker på er et bildet som må være kraftig komprimert, med en størrelse på bare 553 kb, og det vil ikke være unaturlig at en slik kraftig komprimering skaper visse "uønskede" små forskjeller i forhold til et originalbilde. Endret 28. juni 2012 av polljen Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 (endret) Har markert den linja jeg ser på bildet i spoiler, nå ser jeg det samme også langs øvre bildekant. Det kan godt være det skyldes en komprimering. Edit: Om du ikke kan provosere frem linjene på originalen før opplasting ved å gjøre bildet litt mørkere og gi det mer kontrast så må det vel være noe som skjer under opplasting - og kamerafeil kan utelukkes. Edit 2: jeg så først linja på v. side og har markert der på bilde, det ser for meg ut som det går rundt alle sider i samme avstand til bildekanten. Endret 28. juni 2012 av Tjernshaugen Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 TS sier vitterlig høyre side ikke venstre side av bildet. Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 TS sier vitterlig høyre side ikke venstre side av bildet. Se edit 2. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2012 (endret) Her er et screenshot jeg lastet opp til "help desk" på deviantart. Den linjen jeg snakker om har jeg markert med en pil. På høyre siden er bildet vist i windows photo viewer (og streken dukket vist opp der også etter jeg lastet det opp på DA). På venstre siden er bildet jeg allerede hadde lastet opp. Streken på det venstre bildet er blitt verre etter å ha blitt lastet opp 2 ganger. Igjen, det er ikke antydning til strek på det originale bildet (på noen av sidene). Endret 28. juni 2012 av TheOats Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Så markert som det du viser på det venstre bildet har jeg ikke sett før nå. Det jeg mener å se er omtrent i samme bredde som rammen og inntil denne rundt hele, det er i samme sted i ytterkant som du har markert. Jeg burde kanskje gi meg med å gjette rundt ting jeg ikke har greie på, men lurer litt på om rammebruk og komprimering i sammen kan ha noe med det å gjøre? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2012 Du har rett, det er ikke bare den ene streken. Nå snakker jeg om bildet jeg lastet opp på DA. Ser en slik strek både på høyre side og nederst nå. Ser den ikke på de 2 andre sidene da. Men på screenshot'en ser jeg det rundt hele bildet. Og strekene er enda mørkere der. Noe skjer tydelig vis når jeg laster det opp. Rart. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Her er et screenshot jeg lastet opp til "help desk" på deviantart. Den linjen jeg snakker om har jeg markert med en pil. På høyre siden er bildet vist i windows photo viewer (og streken dukket vist opp der også etter jeg lastet det opp på DA). På venstre siden er bildet jeg allerede hadde lastet opp. Streken på det venstre bildet er blitt verre etter å ha blitt lastet opp 2 ganger. Igjen, det er ikke antydning til strek på det originale bildet (på noen av sidene). Det du viser her, er det selvsagt lett å se, men på det bildet som er lastet opp til devianart klarer jeg ikke å finne den samme linjen. Jeg har igjen tatt meg en frihet og lastet ned versjonen fra Flickr, og når jeg forstørrer bildet vesentlig så finner jeg heller ikke her antydninger til denne streken. Jeg har ingen forklaring i det hele tatt på hvorfor du får denne "feilen". Men siden den eneste versjonen som du har lastet opp og som jeg klart ser streken er screenshot'en, så må jeg begynne å lure på om "problemet" ligger lokalt hos deg f.eks. i browseren. Jeg har forsåvidt ingen logisk grunn til å komme med en slik påstand, men siden det kun er i den versjonen jeg klarer å observere streken (og da svært tydelig), så tviler jeg på at problemet ligger i opplastingen til Flickr og Devianart. PS!! de nedlastede bildene er nå slettet fra min PC Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2012 På det screenshot bildet jeg lastet opp, ser du streken på begge bildene der? Hos meg er den der på begge. Men den er sterkere på det venstre enn det høyre. Streken jeg snakker om, på den originale opplastingen på DA, ser ut som streken på det høyre bilde i screenshot'en. Rart at det ikke er likt for alle :/ Btw last ned så mange bilder du vil! =P Lenke til kommentar
polljen Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 (endret) På det screenshot bildet jeg lastet opp, ser du streken på begge bildene der? Hos meg er den der på begge. Men den er sterkere på det venstre enn det høyre. Streken jeg snakker om, på den originale opplastingen på DA, ser ut som streken på det høyre bilde i screenshot'en. Rart at det ikke er likt for alle :/ Btw last ned så mange bilder du vil! =P Jeg har nå sett over alle bildene igjen, alle har blitt forstørret maksimalt i Windows fotovisning. Jeg vil først si at jeg normalt ikke er en "pixel-viewer", så jeg kan kanskje uttrykke meg klønete. Jeg er også så heldig å kjøre to-skjermsystem på min PC, så dermed er det relativt lett å se samme utsnitt av to bilder samtidig. Over til bildene. Jeg lastet/åpnet først bildet med screenshot som du linket i post #8. Åpnet det to ganger. slik at jeg fikk screenshotet (bildet til venstre) på den ene skjermen og bildet til høyre på den andre. Ved maks forstørring så er det lett å se at det er en stripe som går opp langs høyresiden på screenshotet. Hvis jeg teller "pixlene" vannrett fra høyre, så er pixlene 6 og 5 markante, men det kan virke som at pixlene 4. 3. og 2 også er en del av streken. Pixel 1 ser ut til å være "normal"! På det høyre bildet i #8, så er det ingen pixler på den siden som skiller seg slik ut at det skulle være en del av en strek. Når jeg så gjør samme "undersøkelse" på bildet som jeg lastet ned via post #1 (devianart) og bildet som jeg lastet ned fra Flickr (tok da det største tilgjengelige), så finner jeg heller ikke på de noen som helst antydning i pixlene til at det skulle være en strek der. Jeg skulle gjerne hjulpet til å finne en løsning på mysteriet, men når jeg laster ned og åpner hos meg så er det (desverre?) intet problem med strek på høyre side i bildene. Lykke til i det videre søket! Per PS!! test bildene på en annen maskin, bare for å eliminere bort en mulig (men sikker usannsynlig) feilkilde som din PC/browser eventuelt kan være. Endret 28. juni 2012 av polljen Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2012 (endret) Takk for all testingen! Setter pris på det. Jeg sjekket nettopp på mobilen (som er den eneste andre muligheten jeg har til å gå på internet), å streken er ikke der på den. Det er en iPhone 3gs. Kan det ha noe med windows å gjøre? (Kanskje dumt spm, men siden jeg ikke har mye peiling på noe som helst så spør jeg allikevel) Bruker du mac eller pc? Du trenger forresten ikke være "pixel viewer/peeper" for å se streken. Jeg ser og irriterer meg over den med en gang jeg åpner bildet =P Endret 28. juni 2012 av TheOats Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Bug i skjermdriver? flashproblemer? Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Har sett bildene med pc/W/IE. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Takk for all testingen! Setter pris på det. Jeg sjekket nettopp på mobilen (som er den eneste andre muligheten jeg har til å gå på internet), å streken er ikke der på den. Det er en iPhone 3gs. Kan det ha noe med windows å gjøre? (Kanskje dumt spm, men siden jeg ikke har mye peiling på noe som helst så spør jeg allikevel) Bruker du mac eller pc? Du trenger forresten ikke være "pixel viewer/peeper" for å se streken. Jeg ser og irriterer meg over den med en gang jeg åpner bildet =P Evig windowsbruker (i allefall inntil videre ), og jeg er klar over at jeg ikke trenger å være "pixel peeper", men jeg fant ut at for å være sikker var det greit å gå så "langt inn" i bildet som mulig. Windows er ikke problemet, men drivere /browser eller "hva som helst" kan være problemet , kanskje litt oppgradering av drivere og software er nødvendig? Tja, her trenger du noen som er mer ekspert på dette feltet enn undertegnede. Et spørsmål til slutt. Er streken kun når du ser på bildene som ligger på devianart og Flickr eller er det også på bildet som er lagret lokalt på maskinen? Hvis problemet kun er ved nettvisning, så vil jeg anbefale deg å prøve en annen nettleser, det finnes mange å velge mellom. Personlig bruker jeg Firefox, men det er mange andre gode som f.eks. Opera og Crome. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2012 Hm, det ser ut som problemet er nett leseren. Jeg bruker Chrome til vanlig. Men streken er ikke synlig i Explorer. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Tror det er en "feature" i nettleseren og/eller noe client-side javascript. Hvis du høyreklikker på bildet og velger view image, eller at du laster det ned og kikker på det på pc'en i annet program - hva ser du da? Lenke til kommentar
polljen Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Hm, det ser ut som problemet er nett leseren. Jeg bruker Chrome til vanlig. Men streken er ikke synlig i Explorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå