Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Vitne ang. voldsepisode.

Arby

Anbefalte innlegg

Kort bakgrunnshistorie:

Var vitne til en voldsepisode i russetiden 2011. Gjerningsmannen ble anmeldt, ettersom jeg var istand til å identifisere han. Jeg (samt flere andre) vitnet i tingretten, og utfallet ble betinget fengsel, på tross av at tiltalte allerede hadde en betinget dom (tror det var for fyllekjøring). Nå har altså aktor anket saken inn for lagmannsretten.

To av de fornærmede (som jeg kjenner personlig) har mottatt brev ang. oppmøte i lagmannsretten. Jeg antar at jeg også vil motta et slikt brev etterhvert. Det som bekymrer meg er at jeg ikke husker mye av episoden, og jeg tviler på at jeg ville kunne legge til noe mer til forklaringen min. Godt mulig jeg er litt arrogant nå, som følge av at jeg kan fint lite juss, men jeg ser ikke et poeng i at jeg skal vitne igjen? Synes det var veldig ubehagelig forrige gang, og trodde lenge at denne saken var over. Tror dere jeg må vitne igjen? Hva er hensikten? Har som sagt ingenting å legge til, og jeg tviler på at jeg husker hele episoden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vold er en ekstrem uting i samfunnet så hvis ditt vitnemål om så du ikke husker mer eller mindre er viktig for saken igjen burde du stille opp, men de regner uansett ikke med at du skal huske alt eller noe etter en hvis tid er derfor slikt skrives ned så meget mulig du slipper stille opp igjen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...