Gå til innhold

[Løst] SSD - Et lagringsmedium eller arbeidsmedium?

Anbefalte innlegg

Hei, kanskje dette er en litt "dumt" emne, men jeg finner ikke svar noen plass.

Sikkert fordi det kanskje kommer an på smak og behag. (noe jeg antar).

Men det jeg lurer på er.

Bruker man SSD til å lagre filer og dokumenter på, eller bruker man det rett og slett bare for å få raskere oppstart etc.`?

Har selv akkurat bestilt SAMSUNG 830 SERIES 128GB SSD SATA/600 MLC

Etter en anbefaling her på forumene, gleder meg til å teste ut SSD. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SSD til lagring er waste. SSD bruker man til OS og eventuelle spill/programmer man vil laste inn raskt.

Så innstaller OS på den, Win7 f.eks og legg over/innstaller de programmene du vil ha på den. Ha en vanlig HDD til filer som filmer, dokumenter etc og eventuelle spill du ikke spiller like ofte/som ikke har mye loadingtid.

Du kan også kopiere over OS partisjonen du har på en vanlig HDD til SSD med div programmer, bare google eller søk rundt på fora her så finner du guide.

Endret av eleNef
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eleNef skrev er å anbefale. Selv er jeg nøye med å bare ha programmer eller spill som jeg bruker mye på SSD'en. Hvis det er spill jeg har spilt ferdig pleier jeg å flytte dem over på en større harddisk. Mener å ha lest at SSD'er jobber raskere når dem ikke er full, så det kan du jo ha i tankene også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

SSD til lagring er waste. SSD bruker man til OS og eventuelle spill/programmer man vil laste inn raskt.

Så innstaller OS på den, Win7 f.eks og legg over/innstaller de programmene du vil ha på den. Ha en vanlig HDD til filer som filmer, dokumenter etc og eventuelle spill du ikke spiller like ofte/som ikke har mye loadingtid.

Du kan også kopiere over OS partisjonen du har på en vanlig HDD til SSD med div programmer, bare google eller søk rundt på fora her så finner du guide.

Takk for svar! :) Da tror jeg at jeg har forstått det. Det jeg har på den harddisker laster raskere.

Det eleNef skrev er å anbefale. Selv er jeg nøye med å bare ha programmer eller spill som jeg bruker mye på SSD'en. Hvis det er spill jeg har spilt ferdig pleier jeg å flytte dem over på en større harddisk. Mener å ha lest at SSD'er jobber raskere når dem ikke er full, så det kan du jo ha i tankene også.

Tenker det samme. En full mann jobber vel heller ikke på sitt beste ? hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...