Gå til innhold

BSD/UnixDedikert maskin til Plex, koblet til Plex server over ipsec

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en pc som jeg skal koble til TVen hos fattern, og siden både meg og han har en god fiberlinje, har jeg tenkt å koble den til ipsec-serveren min (som er oppe og går, fungerer utmerket) slik at han kan koble seg til mitt media library.

Casen er at jeg skal gjøre det så enkelt som mulig. Man skal kunne skru på boksen, og så kommer Plex opp, ferdig tilkoblet mitt media library.

I den forbindelsen kunne jeg tenke meg noen synspunkter på hvordan dere ville gjort det:

1. Distro?

2. Cron-jobb som kobler til ipsec ved @reboot? Hvordan? Ingen passord prompt?

3. Hvordan auto-reconnecte hvis forbindelsen droppes?

4. Plex skal helst være det eneste som kjører av GUI-ting (altså ikke skrivebord osv)

Boksen er koblet direkte til router med kabel, så jeg trenger ikke bekymre meg for wlan-dropouts osv.

Takker for alle synspunkter.

Endret av reminett
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

ipsec: hvis ipsec kan bruke nøkler eller sertifikater istedet for passord, så burde vel det la seg løse.

auto-reconnect: noen vpn-løsninger har en "on demand" setting, som automatisk drar opp forbindelsen når det går trafikk (samme som ppp on demand) - dersom ipsec har noe tilsvarende så burde det gå.

Vet ikke hvor bra Plex takler at medie-bilioteket ramler ut og inn, men det finner du ut av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...