Gå til innhold

[Løst] Får ikke sette hovedkortet og skjermkortet riktig inn.

Sector96

Anbefalte innlegg

Der hvor hdmi,vga osv peker ut så går hovedkortet skrått oppover. De fire første skruene helt bakerst brukte jeg skruer som er ment til hovedkortet, men måtte bytte når jeg kom der hvor vga, hdmi var. Måtte bytte til lengre skruer.

AwjE0.jpg

Også passer ikke skjermkortet inn i her.

F6VJv.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke helt problemstillingen, eller er det kabinettet som er for lite og ikke har plass til hovedkortet? Husk at du må bruke spacere (avstandsskruer) mellom kabinettbunnen og hovedkortet for å få det i riktig høyde, uten spacere så kortslutter det, samt at det vil bli liggende for lavt i kabinettet.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Kabinettet er stort nok. Har ikke brukt noen spacere, men antar det er sånne "firkanta skruer". Skal jeg sette på dem først også hovedkortet etterpå?

PS: Det andre bildet så ser du en liten rød ring. Der passer ikke skjermkortet.

Endret av Sector96
Lenke til kommentar

Ja hvis du ikke bruker spacere så blir kortet liggende for nært bunnen og kan kortslutte, samt at det ikke vil passe for skjermkort og andre tilleggskort som vil bli liggende for lavt. Altså spacere først, og så monterer du hovedkortet. Husk å måle hvor de er slik at det ikke kommer noen under hovedkortet utenom der hvor de er ment å være (ved hullene).

Dette er spacere i forskjellige varianter: http://www.google.no...biw=917&bih=521

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...