L4r5 Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Hadde faen bare tatt penga jeg! Bra TS! Samme her. Tror ikke det er representativt for befolkningen generelt det som blir presentert her. Tror bare de som hadde tatt dem i mot uten å si fra ikke tør å si det pga. de blir stemplet som uærlige. Terskelen for å moralisere er lavere enn for å innrømme at man er litt uærlig til tider. 5 Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 meh, staten stjeler fra oss hele tiden. Like greit å ta tilbake når en kan. Haha. Gi meg e-posten din, så kan jeg sende deg en virtuell bukett med roser neste gang du trenger hjelp av helsevesenet, og må betale for alt selv. 2 Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 [...]slik at frøkna i kassen får minus og må betale av sin egen lønn for å dekke de kronene du fikk for mye[...] Som nevnt ulovlig å trekke ansatte i lønn for uhell her i landet ;-) Det sagt, så ble jeg tilbakebetalt dobbel pris ved en reklamasjon en tid tilbake. Leverte en død SSD som kostet 1099 kroner, og kassøren telte opp elleve 200-lapper og la i hånden min. Han spurte til og med om jeg hadde to kroner så jeg slapp å få igjen småpenger. Ha ha. Lenke til kommentar
Holyashell Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Som nevnt ulovlig å trekke ansatte i lønn for uhell her i landet ;-) Ja, og likevel skjer det relativt ofte (ble postet en link på forrige side, tror jeg). Selv om Vinmonopolet forhåpentligvis har en ryddigere praksis, så er det neppe slik at man kan "godta" å få tilbake for mye overalt uten at noen må betale for det. Greit nok at hun i kassen slipper å dekke underskuddet, men varene blir heller ikke billigere. Så å si at "lol, alt er så dyrt der uansett. Ta imot alt du kan!" er for min del veldig merkelig. Da bidrar du selv til å heve prisene som du selv synes er for høye. Butikker er flinke på den måten, de sitter ikke igjen med tapet selv, de har priser de kan regulere for å ta inn igjen det tapte. Være seg sprit eller SSD. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) For mye vekslepenger har skjedd meg mange ganger. Den første gangen sa jeg ikke ifra. Jeg fikk dårlig samvittighet, og har aldri gjort det siden. Jeg unskylder meg selv ved å si at jeg bare var 13-14 da det skjedde første gang. Hvis TS allerede satt i bilen på vei hjem da han oppdaget feilen, så skal jeg ikke klandre ham. Men jeg mistenker at han stod der med et halvsmil når han så kassadama annulere transaksjonen. Intent mindre enn tyveri, og i hvert fall ikke noe å skryte av. Endret 9. oktober 2012 av Skurupu 1 Lenke til kommentar
berkol Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Nei, men du trenger ikke å stjele av den grunn. Det er ikke min feil at spylervæskekannene står utenfor bensinstasjonen og ingen passer på. Tar jeg dem? Nei. http://www.youtube.com/watch?v=pGmua8gewC0&feature=plcp word! Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Trikset ligger i å være så sløv at man ikke får med seg regnefeilen før neste gang man sjekker lommeboken. Da er det ikke lenger et spørsmål om dårlig samvittighet, men hvordan man fikk så god karma. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 I værste fall så ser de det når de tømmer kassene etter det er stengt (vet ikke hvordan de gjør det på polet). Så ser de på overvåkningen etterpå at hu gav ut penger pluss vinflaskene, også får hu en liten skjennepreken, men ikke stort mer tror jeg. Jeg vet at jeg svarer et gammelt innlegg nå, men jeg vil skyte inn at videoovervåkning av kassene i den hensikt å overvåke de ansatte er ulovlig. Jeg tviler også på at noen i ledelsen ville tatt seg tid til å se igjennom videoer fra en hel arbeidsdag (eller flere) for å kunne knytte et tap til en enkeltperson. Det er lite fruktbart. Sannsynligvis så ikke trådstarter at kasseekspeditøren annulerte salget før han sjekket nettbanken etterpå. Alle som er like godtroende som meg, overhører og overser beløpene totalt når man handler, slår koden i kortterminalen og stikker uten kvittering. Jeg skal ikke utelukke at jeg har betalt for lite eller for mye ved flere anledninger når jeg har handlet, men jeg har ikke dårlig samvittighet for det. En gang ble jeg (feilaktig) bedt om å betale 700 kroner for et par frukter og la ikke merke til det før kasseekspeditøren rettet på seg selv og beklaget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå