Gå til innhold

Handlet på vinmonopolet, snakk om flaks

Gjakmarrja

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

meh, staten stjeler fra oss hele tiden. Like greit å ta tilbake når en kan.

Ettersom naboen min stjeler fra meg, så er det vel greit for deg at jeg stjeler fra deg for å gjøre opp for det? Akkurat. Tror ikke jenta i kassen har så godt samarbeid med Staten at de dekker hennes tap.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at hu må dekke noe som helst fra egen lomme. Det er bs fra ende til annen.

De finner ut at de mangler 3 vinflasker ved neste varetelling, også blir det merket som svinn eller stjålet.

I værste fall så ser de det når de tømmer kassene etter det er stengt (vet ikke hvordan de gjør det på polet).

Så ser de på overvåkningen etterpå at hu gav ut penger pluss vinflaskene, også får hu en liten skjennepreken, men ikke stort mer tror jeg.

Har selv jobbet i butikk, å om vi gjorde slike feil så var det ingen kjempe big deal, annet at vi fikk høre det bittelitt etterpå.

Kjipt å ikke si ifra, men herregud. Man tar det man får her i livet, sier nå jeg! :)

Endret av Kjetil_90
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Så det at de scanner varen og har oversikt over kassen spiller ingen rolle? De vet jo hva som blir solgt i hver kasse, og dersom det er for lite penger i en kasse så er det den aktuelle personen som må stå til ansvar for det. Ellers ville det jo vært mulig å ta med seg 300,- selv uten konsekvenser, noe jeg ikke har noe som helst tro på.

Lenke til kommentar

Jo, det kan være at ikke alle ser like strengt på det. Dog synes jeg ikke det er redelig å "spekulere" i andre personers jobb. Maks uflaks og hun hadde hatt flere slike kunder flere uker på rad. Kunne hun i ytterste konsekvens fått sparken? Meget mulig. Smaker pengene like godt om man vet at man har vært delaktig til at en oppsigelse finner sted? Får håpe ikke.

Nå er det fullt mulig, som du sier, at ingenting skjer. Det synes jeg ikke er en god grunn til å grabbe til seg penger (eller annet) man ikke har rett på. Vi er alle forskjellige, leste om "Kari" i Adresseavisen i går, og det går jo mye på det samme - moralens høyborg... http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article3239473.ece

Lenke til kommentar

Folk kan gjøre feil, Jeg var i svergie for mange år siden og kjøpte ca 2 kg med godteri betalte med norsk 200 lapp og fikk tilbake 1 hundrelapp og en 200 svenske , jeg sa bare takk og gikk =)

en annen gang var jeg med onkel og kjøpte 11 sekker med jord på plantasjen , scannet 1 sekk og skulle slå inn 10 til men det gjorde han da altså ikke , Supert tilbud , ta 11 betalt for 1

Lenke til kommentar

Hun må selvfølgelig ikke dekke det av egen lomme. I Norge kan man ikke trekke ansatte i lønn uten videre. Hvor moralsk forkastelig det var å ikke si ifra mener jeg kommer helt an på når man oppdaget feilen.

Etter å ha søkt litt ser jeg at det ikke er lovlig å trekke ansatte, uansett hva kontrakten sier, men at det likevel blir gjort. Nå vil jeg tro at Vinmonopolet har sitt på det tørre (hø hø) og ikke er blant verstingene.

Kan også se muligheten for at det er lettere å si fra om man nettopp har fått mye penger og sitter godt i det, kontra det å telle penger for om man skal ha middag i dag eller ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Polet har tatt seg for mye betalt i alle år, hadde det skjedd meg hadde jeg gjort det eksakt samme som trådstarter.

Alle dere som kommer med moralske pekefingere her, ikke narr meg til å tro at dere virkelig ville sagt fra.Det er ikke kundens ansvar å sørge for at butikken tar seg nok betalt.Det er butikkens ansvar, så lenge en har lagt varene på disken og bedt om å få betale.Når ikke kassadamen greier det, får det stå for butikkens regning.

Og iflg Norsk lov har ikke arbeidsgiver anledning til å trekke henne i lønn for dette heller, til opplysning for de som tror dette.

Lenke til kommentar

Polet har tatt seg for mye betalt i alle år, hadde det skjedd meg hadde jeg gjort det eksakt samme som trådstarter.

Alle dere som kommer med moralske pekefingere her, ikke narr meg til å tro at dere virkelig ville sagt fra.Det er ikke kundens ansvar å sørge for at butikken tar seg nok betalt.Det er butikkens ansvar, så lenge en har lagt varene på disken og bedt om å få betale.Når ikke kassadamen greier det, får det stå for butikkens regning.

Og iflg Norsk lov har ikke arbeidsgiver anledning til å trekke henne i lønn for dette heller, til opplysning for de som tror dette.

Faktisk har jeg opplevd dette to ganger, og begge gangene sa jeg ifra.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Faktisk har jeg opplevd dette to ganger, og begge gangene sa jeg ifra.

Samme her.

Og sjølv om ein hadde vært enig i utsagnet om at vinmonopolet har tatt seg for godt betalt så er det ikkje rettferdig at dette overskuddet skal falle ein kunde til gode.

PS, det for øvrig ei smal sak for vinmopolet å finne ut kven trådstarter er dersom dei vil sende ei anmeldelse sidan dette var (eit forsøk) på betaling med kort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel fortjent. All den deilige ølen, mjøden og vinen skulle ha ligget i butikken ved siden av kjøttdeigen, tacoen og olivenen. For god øl, vin og mjød går med god mat. Vinmonopolet går i minus stort sett. De vil bare regulere alkohol. Det at hun ga han gratis alkohol er symbolsk. Det skulle bare mangle ettersom de har den beste utvalget, men værste stengetiden. Og de verste prisene. Stive kalde norske priser.

Endret av FFA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...