Ebbe2 Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Hei! Har et Fractal Design R3 kabinett hvor jeg skal installere en PSU i bunn, Seasonic X-560. Bør PSU trekke luft utenifra (altså bunn av kabinettet) eller innenifra ("kabinettluft")? Grunnen til jeg spør er urolighet for støvansamling i PSU. Kabinettet skal stå på gulvet og kort avstand fra PSU og evnt. støv som legger seg på gulvet. Vet at det er filter i FD R3 i bunn, men holder dette? Pros & cons, noen? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Det kommer til å være støv inne i kabinettet også så det er dessverre vanskelig å unngå uansett hvordan man vrir og vender på det. Viften i X560 er semipassiv så den vil først begynne å gå når det trekkes drøye 300W fra strømforsyningen. Jeg ville prøvd med friskluft først så kan du heller se an situasjonen etter en stund. Hjemme hos meg er det mye støv pga. hund og katt, men min Corsair AX850 (også semipassiv) har ikke noe støvproblem med et filter påmontert. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Min står i bunn med åpningen opp. Det er en semi-passiv PSU, varmluft trekker opp. Kabinettet har en stillegående vifte som sørger for litt sirkulasjon. Men jeg har ikke separat skjermkort, så det er lite belastning på PSU. Støv finner nok veien inn i PSU likevel, enten det er bakfra eller fra bunn tror jeg ikke gjør noen forskjell. Filter er bra hvis man passer på å rense det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå