Gå til innhold

[Løst] Kan jeg flytte Bruker fra ssd til hdd?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat installert min første ssd, som sitter sammen med den gamle harddisken min. Har tenkt å bruke ssd'en til os og et par programmer. Så lagrer jeg resten av programmer, spill, musikk, biler osv på harddisken. Men jeg har støtt på en liten nøtt...

Med tiden har jeg blitt veldig vandt med å bruke biblioteket... Med egne mapper til nedlastinger, bilder osv, som man enkelt får tilgang på ved å trykke på windows knappen. Men som jeg har oppdaget, befinner brukeren seg på ssd'en, og jeg er redd at det lett blir fullt hvis jeg begynner å bruke dette biblioteket.

Mitt spørsmål er da som følger: er det mulig å flytte brukeren/biblioteket over på harddisken? Slik at jeg igjen kan bruke oppsettet jeg er så vandt med. Eller blir jeg nødt til å opprette nye mapper på harddisken og aldri bruke biblioteket?

Takker for svar :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men det spørs om dette er den beste løsningen. Jeg ville heller flyttet ting som bilder, filmer og andre store mapper til den andre harddisken, mens My Documents og alle de skjulte mappene som du ikke ser, men som du bruker hele tiden, blir liggende på SSDen slik at bruk av PCen er raskere.

Du løser dette ved å linke mappene. Her er en howto:

http://www.howtogeek...ndows-or-linux/

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Hei

Høyreklikk på biblioteket du vil bruke og velg "Egenskaper" (Properties) i menyen som kommer opp.

I vinduet som kommer opp kan du legge til og velge en annen standardplassering for dette biblioteket, det kan for eksempel være på en annen disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...