smartphone Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Erna og co skal visstnok heve mvagrensen. Det er jo noe å tanke på i fremtiden. Ja, vi får håpe at denne grensen blir øket, men jeg mener at Høyre har både vært for og i mot dette i løpet av de siste åra. Det står visst i programmet nå. Det blir nok ikke øket mye, men en 100-lapp eller 2 hadde hjulpet Håper selvsagt på mer.. Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Får satse på at den grensa blir heva. Mye av det som man får inn blir ofte nedmerka i verdi og/eller merket som gave. Bruker selv en Inventcase på min Nexus 7 v2 som jeg kjøpte på Ebay fra England. Slår av skjerm ved lukking og skjermen på ved åpning. Er vist en sensor på Nexus som den trigger. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Kjøpte en Targus case på Best Buy her i USA. Var ikke spesielt bra, men får duge inntil videre. Lite utvalg i butikkene for Nexus v2. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Hm. For lading over OTG. Må man ha et "OTG Host" adapter + "OTG Y" kabel? Holder det ikke kunn med en "OTG Y" kabel? Glem det: Fikk det til Endret 14. oktober 2013 av Merko. Lenke til kommentar
Sharizard Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Trenger man skjermbeskytter til brettet, eller holder det med en veske? Hva bruker dere? Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Trenger man skjermbeskytter til brettet, eller holder det med en veske? Hva bruker dere? Jeg har første gen., og jeg kjører den plain. Ikke noe veske eller beskyttelse. Jeg hadde riktignok et slag etui en vending, men det ble både slitt og stygt. Dessuten var det ikke særlig god nytte i det. Når jeg bruker brettet, og har det med rundt om kring, så ligger det bare i veska/sekken der det ikke er noe annet, og føler ikke det gjør noen skade på brettet. Ser jeg over brettet nøye (tenker på glasset), så er det jo slike bittesmå riper som ingen ser, og som bare kommer frem i riktig lys og vinkel. Har vurdert å skaffe noe premium bare som bling, og det er noe i Colcasac-området som frister. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Trenger man skjermbeskytter til brettet, eller holder det med en veske? Hva bruker dere? Har også første gen. og bruker en "Nillkin Smart Wake Up Fashion Flip Leather Case" som funker veldig bra. Kjøpte en billig sak først, men den var klumpete og slarkete... Lenke til kommentar
Sharizard Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Jeg kjøpte denne forrige uke, men usikker på om det er nok når det gjelder beskyttelse (Har ikke fått vesken enda, antar jeg får den til uke, senest neste uke). Ønsker jo en ripefri skjerm i minst et år Endret 14. oktober 2013 av Sharizard Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Jeg kjøpte denne for noen uker siden. Fikk den meget raskt og så langt fornøyd.God kvalitet til en fin pris. Den "vekker" skjermen når man åpner den med magneten. 1 Lenke til kommentar
Barabbas Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Jeg kjøpte denne for noen uker siden. Fikk den meget raskt og så langt fornøyd.God kvalitet til en fin pris. Den "vekker" skjermen når man åpner den med magneten. Billig, så den tok jeg å bestilte nå. Blir spennende å se om brettet sitter godt og om "læret" sitter fast etter litt bruk :-) Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Noen som har erfaring med Nexus 7 (2013) og USB minnepenn? Når jeg kobler til, så får jeg den ikke opp på nettbrettet. . Testet med en OTG Y kabel (og en vanlig OTG), fungerer kunn med lading, ikke når jeg kobler til USB minnepenn..hmm Setter pris på en løsning. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Jeg har ikke erfaring med 2013-versjonen ennå, men den må ha Nexus Media Importer installert slik andre Nexus krever for å kunne lese noe via USB. Hvis du også ønsker å skrive via USB må den i tillegg være rootet, men lesing går fint med kun app. Skal du kun kikke på bilder uten å lagre dem internt så kan du også bruke gratisversjonen Nexus Photo Viewer. Endret 16. oktober 2013 av Frobe Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg har ikke erfaring med 2013-versjonen ennå, men den må ha Nexus Media Importer installert slik andre Nexus krever for å kunne lese noe via USB. Hvis du også ønsker å skrive via USB må den i tillegg være rootet, men lesing går fint med kun app. Skal du kun kikke på bilder uten å lagre dem internt så kan du også bruke gratisversjonen Nexus Photo Viewer. Hvis du har rottilgang skal stickmount være et gratis alternativ. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg har ikke erfaring med 2013-versjonen ennå, men den må ha Nexus Media Importer installert slik andre Nexus krever for å kunne lese noe via USB. Hvis du også ønsker å skrive via USB må den i tillegg være rootet, men lesing går fint med kun app. Skal du kun kikke på bilder uten å lagre dem internt så kan du også bruke gratisversjonen Nexus Photo Viewer. Jeg har den appen, + at nexusen er rootet, uten at det hjelper.. Akkurat som nexusen ikke registrerer at jeg kobler den til.. Som nevnt har jeg prøvd 3-4 forskjellige usb minnepenner uten resultat. :| Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg har den appen, + at nexusen er rootet, uten at det hjelper.. Akkurat som nexusen ikke registrerer at jeg kobler den til.. Som nevnt har jeg prøvd 3-4 forskjellige usb minnepenner uten resultat. :| Jeg har ikke prøvd det, men det kan være det er feil format på minnepinnen. Om de er formatert som NTFS kan det være det ikke fungerer. Prøv FAT32, og se om det fungerer da. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 NTFS skal være støttet, men ikke exFAT eller extN. Forøvrig står det følgende notiser om 2013-modellen hvis man leser i linken jeg gav: "There is a Nexus 7 2013 WiFi, firmware bug that requires the device to be started as English (United States) to enable USB access. It can be changed after startup. There is another Android 4.3 bug that randomly affects the Nexus 10 and Nexus 7 2013 that can usually be resolved with a restart." Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) NTFS skal være støttet, men ikke exFAT eller extN. Forøvrig står det følgende notiser om 2013-modellen hvis man leser i linken jeg gav: "There is a Nexus 7 2013 WiFi, firmware bug that requires the device to be started as English (United States) to enable USB access. It can be changed after startup. There is another Android 4.3 bug that randomly affects the Nexus 10 and Nexus 7 2013 that can usually be resolved with a restart." Hm. skal teste det med Engelsk oppsett. Min Nexus skal forøvrig støtte exFAT (om jeg får det til og fungere i det heletatt da). Edit: Fungerte ikke. vel var verdt et forsøk Synd jeg ikke får testa om USB mus fungerer da jeg kunn har mus som krever driver osv. Edit 2: Tok en factory reset, da fungerte USB-minnepenne slik de skal.. Men så fort jeg bytter kernel (slik at jeg kan lade via OTG-kabelen), så vil det ikke fungere lengre, selvom jeg har roota. Men nå vet jeg iallefall at det skal fungere, så da får jeg finne en løsning Endret 16. oktober 2013 av Merko. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Kjekt.. fått til FM Radio på nexusen nå. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Sønnen min på 3år begynner å bli mer og mer glad i nettbrettet, men kan i blant være litt hardhendt i tillegg trykker han veldig fort på disse "reklame bannerne" i diverse spill samt hjem- eller tilbake-knappen. Finnes det er et fint etui som er beregnet til at små barn skal knote? Kan man få vekk disse reklamene på noen måte?(gjelder spill som er gratis, men kan ikke kjøpes for å fjerne reklame) Er det en måte å disable hjem-, tilbake- og av/på-knappen? Lenke til kommentar
Barabbas Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Sønnen min på 3år begynner å bli mer og mer glad i nettbrettet, men kan i blant være litt hardhendt i tillegg trykker han veldig fort på disse "reklame bannerne" i diverse spill samt hjem- eller tilbake-knappen. Finnes det er et fint etui som er beregnet til at små barn skal knote? Kan man få vekk disse reklamene på noen måte?(gjelder spill som er gratis, men kan ikke kjøpes for å fjerne reklame) Er det en måte å disable hjem-, tilbake- og av/på-knappen? Reklame kan du i alle fall fjerne, men da må du roote. Noe som innebærer komplett sletting av innhold første gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå