Gå til innhold

ASUS Nexus 7

Fikseren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som eier av både iPad og Nexus 7 vil jeg si at det er størrelsen (mindre og lettere) som er fordelen med denne fremfor iPad, med mindre man ser mye på gamle filmer. Oppløsningen er høyere, dermed får man mer av nettsidene på skjermen, ulempen er at skriften blir mindre.

Minnekort og kamera kan kobles til på samme måte som på iPad ved å koble til adaptere, for Nexus er de billigere og mer fleksible.

Lenke til kommentar

Størrelsen er det jeg er mest usikker på. Er jo greit når den skal være med på tur, men man er jo vant med iPad, så er litt redd for det. HDMI, minnekort (og kamera) har jeg aldri savnet på iPad, så det blir vel ikke det nå heller.

Jeg synes ikke størrelsen er en ulempe i det hele tatt, kun en fordel. Ellers har jeg ikke funnet noe jeg ikke liker med Nexus 7. Den er rett og slett en genial dings. :)

Lenke til kommentar

Vurderer denne...idag. Er folket fornøyd. Nei, jeg skal ikke vente på neste. Etter å ha sett flere reviews ser denne bra ut. har en iPad 1 som jo er meeeeeget treg, så dette blir et hovedbrett frem til man skaffer seg surface.

Men hva er bra og dårlig sånn etter noen mnd bruk?

Av alle ting så er det vibrasjon og LED jeg har savnet mest. Å skrive gir en lite organisk følelse uten vibrasjonen. LEDen med forskjellig farge på blinket alt etter hvilken type varsel er også dypt savnet.

Lenke til kommentar

Av alle ting så er det vibrasjon og LED jeg har savnet mest. Å skrive gir en lite organisk følelse uten vibrasjonen. LEDen med forskjellig farge på blinket alt etter hvilken type varsel er også dypt savnet.

Har ikke N7 en LED-notifikasjon i det hele tatt eller er det muligheten for å tilpasse den du savner?

Cyanogenmod har iallefall den featuren vet jeg. Er fantastisk kos :love:

Lenke til kommentar

Ser det er noen som kommenteter størrelsen litt over i tråden. Størrelsen fungerer bra til det aller meste. En av grunnene til at det fungerer er en nokså god oppløsning og en god kontrast.

Kun i ett tilfelle så kunne jeg tenkt meg en litt større skjerm og det er for lesding av PDF dokumenter og e-bøker. (Når sidene for eksempel er i A4 format.)

Jeg har hørt eller lest ett eller annet sted at det skal komme en ny 7 tommer der den "den brukbare del av skjemen" blir utvidet til å gå lengre mot kantene pluss at oppløsningen blir bedre. Minnekort hadde også vært veldig OK, men det tror jeg ikke kommer.

Er det noen som kjenner til når denne nye 7 tommeren kommer ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Isåfall er det nok Motorola X.

Men er det bare jeg som synes 4.2.2 hjalp på ytelse? Spesielt når du blar opp og ned i nettleseren.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Google I/O fra 15 til 17 mai er nok en good guess for en ny Nexus 7. Ryktes også en ny telefon da, men det er vel litt mer usikkert.

Det tror jeg er litt tidlig for en ny telefon ja. Mer sannsynlig at det deles ut en Nexus 4 med Android 5 til de som er der og at den kommer som OTA noen uker senere.

Lenke til kommentar

Nå er det noe alvorlig galt her. Dingsen skrudde seg plutselig av under bruk, og nå oppfører den seg ekstremt merkelig. Koblet til lader (den var på 15%) og skrudde den på igjen, men da den var ferdig med booting lagde den en høy, skjærende lyd og skrudde seg av. Lot den stå koblet til en stund, og plutselig begynte den å lage raske klikkelyder. Nå får jeg den ikke på i det hele tatt. Akk, får vel kontakte sjappa.

Lenke til kommentar

Minner om problemer som har vært nevnt tidligere i tråden her (bortsett fra det med klikkelyder).. prøv å få den inn i boot loader modus, og velg at den skal slås av derifra.

Om du ikke får den på i det heletatt, så kan du prøve å holder power knappen inne i 10-30 sekunder og se om det skjer noe, evt ta av bakdekslet og og koble fra batteriet i omtrent like lang tid.

Lenke til kommentar

Jeg fikk liv i den til slutt. Etter ørten forsøk begynte den å lade, uten at jeg gjorde noe annerledes. Fant forøvrig også ørten treff på Google angående dette, så det virker som det er en generell designfeil. Skal prøve å unngå å la den gå tom for strøm igjen. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Heisan, fikk min nexus 7 i går. Alt virker som det skal tror jeg, men skal det være løsedeler i den?

Er noe stort tung som flytter på seg av og til, mulig det er batteriet.

Det hørtes absolutt ikke bra ut. Den bør du klage på.

Lenke til kommentar

Det hørtes absolutt ikke bra ut. Den bør du klage på.

Ja, har tatt kontakt med asus og butikken. Løst batteri sikkert. Så den går nok i retur ja. Lurer litt på den er et demoprodukt også, for esken den kom hadde flere sånne datomerker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...