Gå til innhold

ASUS Nexus 7

Fikseren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å, ja. Den vanskelige typen, du.

Vet ikke hvordan ditt brett har vært før, men mitt har aldri vært på 100 % etter 9,5 timer uansett bruk.

Så mitt poeng er derfor at batterikapasiteten har blitt mye bedre med 4.2.2.

Altså, jeg ser vi ser på hva du bruker dingsen din til, jeg bare lurer på hvorfor. Hva er det du vil illustrere?

Lenke til kommentar

Trenger ikke være frekk, lokmann. Du postet et bilde med "se her!", uten noen forklaring. Å spørre hva det er du prøver å si er ikke å være vanskelig. Ellers har du misforstått hva den meldingen sier. På min står det "2d 4h 38m 11s on battery", uten at det sier noe som helst om batterilevetiden.

Lenke til kommentar

Trenger ikke være frekk, lokmann. Du postet et bilde med "se her!", uten noen forklaring. Å spørre hva det er du prøver å si er ikke å være vanskelig. Ellers har du misforstått hva den meldingen sier. På min står det "2d 4h 38m 11s on battery", uten at det sier noe som helst om batterilevetiden.

Jeg postet en skjermdump hvor det står:

-batteri 100%

-9t og 35 min siden lading

For meg sier det noe om batteritiden.

Beklager hvis du føler deg såret, men det var et eller annet med tonen i innleggene dine.

Ha en god helg :)

Endret av lokmann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beklager hvis du føler deg såret, men det var et eller annet med tonen i innleggene dine.

Ha en god helg :)

Tonen? Jeg spurte bare hva du prøvde å si da du postet et bilde uten forklaring. Ingen grunn til å slenge med leppa om folk ikke er tankelesere.

Jeg postet en skjermdump hvor det står:

-batteri 100%

-9t og 35 min siden lading

For meg sier det noe om batteritiden.

Jeg tror du feiltolker her. Som sagt, det står drøye to dager på min, samme ordlyd som hos deg, og den har vært innom laderen flere ganger i den perioden. Litt usikker på hva som resetter den måleren, men det kan virke som det er tid siden omstart, ikke siden lading. Om du plugger i ladekabelen vil du legge merke til at den fortsatt sier "[masse tid] på batteri".

Edit: Tror jeg fant ut av det. Den oppdateres kun når du klikker på 'refresh'. Å lukke vinduet, åpne settings på nytt, trekke kabler ut og inn, etc., har ingen effekt. Det kan vel forklare hvordan jeg fikk 90% og to dager.

Endret av Okapi
Lenke til kommentar

Tonen? Jeg spurte bare hva du prøvde å si da du postet et bilde uten forklaring. Ingen grunn til å slenge med leppa om folk ikke er tankelesere.

Jeg tror du feiltolker her. Som sagt, det står drøye to dager på min, samme ordlyd som hos deg, og den har vært innom laderen flere ganger i den perioden. Litt usikker på hva som resetter den måleren, men det kan virke som det er tid siden omstart, ikke siden lading. Om du plugger i ladekabelen vil du legge merke til at den fortsatt sier "[masse tid] på batteri".

Edit: Tror jeg fant ut av det. Den oppdateres kun når du klikker på 'refresh'. Å lukke vinduet, åpne settings på nytt, trekke kabler ut og inn, etc., har ingen effekt. Det kan vel forklare hvordan jeg fikk 90% og to dager.

Måleren resetter seg kun når batteriet er ladet helt opp.

Hvis du tar ut laderen på f.eks 99 % hver gang, kan du få det til å bli ufattelig mange dager siden forrige lading.

Lenke til kommentar

Jeg fikk den også idag, hadde med nettbrettet ut en tur, og plutselig gav det beskjed om at oppdatering var nedlastet og klar til installasjon :)

Så.. da er det bare å vente på Windows Phone 7.8 til mobilen.. som jeg har sjekket etter ca daglig etter at folk begynte å si ifra om at dem hadde fått den, evt lurt den inn..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hadde tenkt å bytte ut min Kindle 3 med den nye Paperwhite, men ser ut som det blir et nettbrett i stedet.

Nexus 7 ser ut til å være det beste alternativet, om det ikke lanseres noe bedre veldig snart.

Ser ut til å være vanskelig å få tak i en bra docking. Et fint cover som kan støtte den opp vil være en bra begynnelse.

Noen dere anbefaler, som kan kjøpes i Norge til en overkommelig pris?

Er 1990,- det billigste for 32GB?

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Leser du hovedsaklig bøker er det nedtur fra Kindle til nettbrett, det er tyngre, kortere batterilevetid og skjerm med dårligere lesbarhet.

Skal det brukes til både bøker, PDF og surfing er et nettbrett et greit kompromiss. Jeg bruker Sony ebook for lesing, og nettbrettet for alt annet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ja, det jeg tenkte også da jeg så noen sammenligninger. Liker tastaturet, så beholder Kindle 3 til bøker. Men den begynner å bli ganske slitt.

Men da bestiller jeg en i morgen når jeg har fått sjekket ukens tilbud.

Så noen nevnte dockingstasjonen fra Asus tidligere i tråden, er det noen her som har fått tak i den?

edit: Det ble en Galaxy Tab 7,7" i stedet, da jeg fikk den til 2400,- (på Elkjøp, så har 30 dager på å bestemme meg).

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Vurderer denne...idag. Er folket fornøyd. Nei, jeg skal ikke vente på neste. Etter å ha sett flere reviews ser denne bra ut. har en iPad 1 som jo er meeeeeget treg, så dette blir et hovedbrett frem til man skaffer seg surface.

Men hva er bra og dårlig sånn etter noen mnd bruk?

Lenke til kommentar

Tja, den er jo ikke så stor, så det blir av og til litt trangt på skjermen ved surfing, og jeg savner minnekort og kanskje HDMI. Utover det har jeg ingenting å utsette på den. Den kunne sikkert vært lettere og tynnere, men den er såpass god å holde i at det ikke er så viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...