ATWindsor Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Jeg ville betalt et par hundrelapper mer for å få en norsk versjon: "Amerikansk utgave, ikke alle tjenester blir tilgjengelige på det norske markedet som f.eks. musikkjøp, filmleie, samt magasin- og bokkjøp-tjenestene i Google Play. Språk endres enkelt til norsk i meny. Norsk strømadapter følger med.". Fordi? Forskjellen virker til å være mer eller mindre kun at man får med en ekstra strømadapter? (evt ingen, om man ikke får med den amerikanske) AtW Lenke til kommentar
Ruben1987 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Fordi? Forskjellen virker til å være mer eller mindre kun at man får med en ekstra strømadapter? (evt ingen, om man ikke får med den amerikanske) AtW Fordi jeg tenker det kan bli vanskeligere med garanti/reklamasjon/reparasjon. Mulig Asus Norge ikke vil ta service på brett som er tatt inn utenom dem? Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Kjøper man det fra Multicom vil ikke garanti/reklamasjon være noe annerledes enn om man kjøper en hvilken som helst annen vare fra dem. Spiller ikke noen rolle hvilket marked produktet egentlig var beregnet for. Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Det stemmer som jenskristian sier, at det har ikke noe å si. Jeg har kjøpt min fra Google Play, og ASUS Norge tar med glede i mot den Samt. så er det en papirblekke i boksen som sier Worldwide Warranty. Og siden den er tilgjengelig i Norge, så har vi den WW'en. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Det du sier der er feil MarQsDH. Kjøper man fra Norske forhandlere får man i tillegg reklamasjonsrett som man ikke får ved kjøp fra Google Play. 5 år tilogmed, det er lenger enn din WW garanti vil jeg tippe ^^ jenskristian har rett i det han sier. Det spiller ingen rolle hvor den er produsert, eller hvilket marked den er beregnet for. Det er isåfall Multicom sitt problem, du har din reklamasjonsrett uavhengig. Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Det er vel sant... Fortsatt garanti, sett bort fra at man har forbrukerkjøpsloven (?) ved kjøp i Norge. (?) Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Du har garanti, men ikke rettighetene som er gitt av forbrukerkjøpsloven ja Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Noen som har funnet en bra bumper/case for Nexus? Den originale fra Nexus/Asus lar meg ikke støtte den på skrå i hverken skrive eller film-vinkel, noe som hadde vært ypperlig for meg. Lenke til kommentar
Einride Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Har norske prisar på 3G-utgåva vore nevnt nokon stad så langt? Har ein stygg mistanke om at prisen blir nærmare 1000 kr dyrare enn 32 GB Wifi-utgåva, enn dei 600 kr prisforskjellen er i USA. Jo, ein kan sjølvsagt bruke tethering på telefonen dersom ein må ha nettilgang på farten, men innebygd 3G gjer ting veldig mykje enklare og meir praktisk. Eg vil ha ein Nexus 7 for å kunne ta med meg stort sett overalt, då er det veldig greit å ikkje vere avheng av wifi og ikkje minst (nok) batteri på telefonen i tillegg. Det store spørsmålet er vel om eg har tålmodighet til å vente på 3G-utgåva... Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Noen som har funnet en bra bumper/case for Nexus? Den originale fra Nexus/Asus lar meg ikke støtte den på skrå i hverken skrive eller film-vinkel, noe som hadde vært ypperlig for meg. En kompis av meg gikk for denne, og er veldig fornøyd. Personlig liker jeg ikke de tre foldene så godt (man får slike striper over skjermen, det samme gjelder for Ipad-covers i samme stil), men den ser og føles veldig bra ut. Lar deg sette Nexusen i både skrive- og filmvinkel. Leveringstid var 10 dager. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Rotet meg over denne nå nettopp: http://www.incipio.com/cases/tablet-cases/google-nexus-7-cases/google-nexus-7-slim-kickstand-folio.html Ser ut som grei kvalitet og funksjonalitet. Dessuten virker det som om den ligger flatt over skjermen så jeg slipper de merkene du nevner. 1 Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Til dere som sliter med dårlig ytelse i 4.2, prøv å slå av bakgrunnsoppdateringer i google currents. Merket stor forskjell selv. http://www.talkandroid.com/141899-does-your-nexus-7-lag-after-the-4-2-update-theres-a-fix-for-that/ Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Likte den casen, Thor, men ikke helt baksiden. Samme greia jeg har med denne. Synes casen er fin, men baksiden er en festbrems, spesielt når baksiden til Nexusen er så utrolig god å holde. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Rotet meg over denne nå nettopp: http://www.incipio.c...tand-folio.html Ser ut som grei kvalitet og funksjonalitet. Dessuten virker det som om den ligger flatt over skjermen så jeg slipper de merkene du nevner. Den såg fin ut, har det Nilkin case'et som er linket til over, fornøyd, men lager striper og vanskelig å få den til å stå. Lenke til kommentar
Barabbas Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Likte den casen, Thor, men ikke helt baksiden. Samme greia jeg har med denne. Synes casen er fin, men baksiden er en festbrems, spesielt når baksiden til Nexusen er så utrolig god å holde. Festbrem ang. baksiden sier du. Det er enda styggere med case som går inn over bezel. Upraktisk er det også med tanke på betjening av menyer fra kanten - som notification menyene.. Bare nevner det. ;-) Lenke til kommentar
polsen Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Noen som har erfaring (eller eventuelle rykter, annen info) om it24.no?! Har aldri hørt om dem før, men ser at de har Nexus 7 8 GB til 1495 og 16 GB til 1870. Er det egentlig noe poeng med 16 GB? Hvis man bare skal bruke den til å surfe litt, og kanskje spille Angry Birds i ny og ne? Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Var det slik at de som hadde problemer med at swiping og nedtrekking av notification-menyen bare spratt tilbake, måtte factoryresette enheten? Prøver jo mellom 5-10 ganger å trekke ned den forbanna menyen jo (ikke hver gang, men 7/10 tilfeller)! Og er det noen som vet hvilken størrelse det er på skruene som mangler på C80-batchen? Som jeg, kanskje, skrev om tidligere så har ASUS egen nettside til reservedeler og slikt, blant annet de fleste komponentene i Nexus 7'en. Så er det fire forskjellige skruer som de har der, uten bilde... Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Festbrem ang. baksiden sier du. Det er enda styggere med case som går inn over bezel. Upraktisk er det også med tanke på betjening av menyer fra kanten - som notification menyene.. Bare nevner det. ;-) Jeg sier meg enig. Det er utrolig mange stygge covers, finner aldri et jeg synes er helt ideelt. Lenke til kommentar
Barabbas Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Var det slik at de som hadde problemer med at swiping og nedtrekking av notification-menyen bare spratt tilbake, måtte factoryresette enheten? Prøver jo mellom 5-10 ganger å trekke ned den forbanna menyen jo (ikke hver gang, men 7/10 tilfeller)! Og er det noen som vet hvilken størrelse det er på skruene som mangler på C80-batchen? Som jeg, kanskje, skrev om tidligere så har ASUS egen nettside til reservedeler og slikt, blant annet de fleste komponentene i Nexus 7'en. Så er det fire forskjellige skruer som de har der, uten bilde... Jeg har hatt det problemet der innimellom siden jeg fikk brettet. Dvs lenge før 4.2.. Har ikke helt funnet ut hva som gjør det, men for meg virker det som det er helt tilfeldig når det skjer. Lenke til kommentar
Barabbas Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Noen som har erfaring (eller eventuelle rykter, annen info) om it24.no?! Har aldri hørt om dem før, men ser at de har Nexus 7 8 GB til 1495 og 16 GB til 1870. Er det egentlig noe poeng med 16 GB? Hvis man bare skal bruke den til å surfe litt, og kanskje spille Angry Birds i ny og ne? Kunne ikke falle meg inn å kjøpe 8gb i alle fall. Du har i prinsippet bare 4-5gb ledig. ≈3 går til system og du må ha 2-3 ledig for at brettet ikke skal begynne å lagge.. Ang det siste; De rettet vel litt på det med 4.2, men jeg har allerede opplevd at det problemet fortsatt til en viss grad eksisterer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå