Gå til innhold

ASUS Nexus 7


Fikseren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Orker ikke å lese igjennom 47 sider, i alle fall ikke på dette nettet. Jeg konkluderer med at ASUS Nexus 7 er det samme som Google Nexus 7, og at den ikke har blitt offisielt lansert i Norge enda. Hvis det stemmer, vet noen her når den vil bli lansert? Vet dere når 3G-versjonen vil bli lansert?

 

Hvis den allerede er lansert i Norge: Kan den anbefales? Leste et sted at 3G-versjonen skulle komme senere, så burde jeg i så fall vente på den?

 

Altså ... Kan den virkelig anbefales? Har en iPad 1G, som begynner å gå ganske tregt nå. Burde jeg kjøpe en Nexus 7? Hvordan er i så fall størrelsen på skjermen i forhold til en iPad? Er den grei å se på - for liten kanskje, eller sånn passe?

Vil helst bruke den til å se filmer (Viaplay og Netflix), og for å lese bøker (Amazon, hvis det er tilgjengelig)

 

Tusen takk på forhånd! :)

Endret av Stigah
Lenke til kommentar

Orker ikke å lese igjennom 47 sider, i alle fall ikke på dette nettet. Jeg konkluderer med at ASUS Nexus 7 er det samme som Google Nexus 7, og at den ikke har blitt offisielt lansert i Norge enda. Hvis det stemmer, vet noen her når den vil bli lansert? Vet dere når 3G-versjonen vil bli lansert?

 

Hvis den allerede er lansert i Norge: Kan den anbefales? Leste et sted at 3G-versjonen skulle komme senere, så burde jeg i så fall vente på den?

 

Altså ... Kan den virkelig anbefales? Har en iPad 1G, som begynner å gå ganske tregt nå. Burde jeg kjøpe en Nexus 7? Hvordan er i så fall størrelsen på skjermen i forhold til en iPad? Er den grei å se på - for liten kanskje, eller sånn passe?

Vil helst bruke den til å se filmer (Viaplay og Netflix), og for å lese bøker (Amazon, hvis det er tilgjengelig)

 

Tusen takk på forhånd! :)

ASUS Nexus 7 og Google Nexus 7 er samme enhet ja. Den er lansert i Norge ja, dog ikke mulig å bestille gjennom Google Play. Den er virkelig til å anbefales, men siden du er en eple-fyr, så kan det hende at dine preferanser ligger i eple-systemet. 3g-opplegget henger jeg ikke helt med på, men man klarer seg uten, om man f.eks. har en smartmobil for hånd. Kan hende skjermen blir mindre med tanke på film, men den er god og se på, samt at den er tross alt 7 tommer. Bøker er gode på denne, man slipper å ha en svær 9.7 tommers (tung?) stablet på fanget. Har ikke prøvd Amazon sin bok tjeneste ennå, men GP sin er ganske enkel. På engelsk, men fungerer som en sjarm. Bøkene kan kjøpes gjennom VPN, og lastes ned uten regionsproblemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ASUS Nexus 7 og Google Nexus 7 er samme enhet ja. Den er lansert i Norge ja, dog ikke mulig å bestille gjennom Google Play. Den er virkelig til å anbefales, men siden du er en eple-fyr, så kan det hende at dine preferanser ligger i eple-systemet. 3g-opplegget henger jeg ikke helt med på, men man klarer seg uten, om man f.eks. har en smartmobil for hånd. Kan hende skjermen blir mindre med tanke på film, men den er god og se på, samt at den er tross alt 7 tommer. Bøker er gode på denne, man slipper å ha en svær 9.7 tommers (tung?) stablet på fanget. Har ikke prøvd Amazon sin bok tjeneste ennå, men GP sin er ganske enkel. På engelsk, men fungerer som en sjarm. Bøkene kan kjøpes gjennom VPN, og lastes ned uten regionsproblemer.

 

Høres jo kjekt ut, men jeg er fremdeles usikker mtp. hvordan det er med lærebøker i A4-størrelse på den. De er gjerne i pdf og pinch to zoom kan bli slitsomt i lengden?

Lenke til kommentar

Orker ikke å lese igjennom 47 sider, i alle fall ikke på dette nettet. Jeg konkluderer med at ASUS Nexus 7 er det samme som Google Nexus 7, og at den ikke har blitt offisielt lansert i Norge enda. Hvis det stemmer, vet noen her når den vil bli lansert? Vet dere når 3G-versjonen vil bli lansert?

 

Hvis den allerede er lansert i Norge: Kan den anbefales? Leste et sted at 3G-versjonen skulle komme senere, så burde jeg i så fall vente på den?

 

Altså ... Kan den virkelig anbefales? Har en iPad 1G, som begynner å gå ganske tregt nå. Burde jeg kjøpe en Nexus 7? Hvordan er i så fall størrelsen på skjermen i forhold til en iPad? Er den grei å se på - for liten kanskje, eller sånn passe?

Vil helst bruke den til å se filmer (Viaplay og Netflix), og for å lese bøker (Amazon, hvis det er tilgjengelig)

 

Tusen takk på forhånd! :)

 

Jeg gikk selv fra en Ipad G1 når jeg kjøpte den i sommer og ser meg absolutt ikke tilbake. Mitt bruksområde er lett surfing, streaming (både fra pc og via nett), spill og ellers småting som jeg vil sjekke mens jeg feks ser film

 

Jeg har lest mye bra om lesing på den men selv har jeg ikke prøvd det.

 

Selve størrelsen likte jeg bedre enn på Ipad, for den blir enda mer "mobil". Ha dog i hodet at det blir et helt annet miljø, men med litt bruk så lærer man det fort.

 

Om du trenger 3G er en smakssak, jeg deler bare nett fra mobilen de få gangene jeg trenger det.

 

For prisen (1800 for 32GB ser jeg nå) er det et kupp for en oppgradering fra Ipad G1 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kjøpte Nexus 7 i USA, men har problemer med at noen apper står som ikke-kompatible med appen i app-store, er dette fordi jeg kjøpte den i USA, eller er det bare sånn? Det eneste jeg kom på akkurat nå var Angry Birds Star Wars (kun kjøpe-versjonen er tilgjengelig), men har hatt flere også. AtW

 

Det er samme begrensning på ABSW på nordisk versjon, prøv heller Angry Birds Star Wars HD som er kompatibel med Nexus 7 (men ikke mobiltelefoner).

Hvorfor det er slik er jeg usikker på, tror det er på grunn av valg utviklerne gjør med hensyn på skjermoppløsning, androidversjon og fragmentering. ABSW virker likevel på alt fra små mobiltelefoner til min 10" Thinkpad Slate (som faktisk har samme oppløsning som Nexus 7).

Lenke til kommentar

Jeg gikk selv fra en Ipad G1 når jeg kjøpte den i sommer og ser meg absolutt ikke tilbake. Mitt bruksområde er lett surfing, streaming (både fra pc og via nett), spill og ellers småting som jeg vil sjekke mens jeg feks ser film

 

Jeg har lest mye bra om lesing på den men selv har jeg ikke prøvd det.

 

Selve størrelsen likte jeg bedre enn på Ipad, for den blir enda mer "mobil". Ha dog i hodet at det blir et helt annet miljø, men med litt bruk så lærer man det fort.

 

Om du trenger 3G er en smakssak, jeg deler bare nett fra mobilen de få gangene jeg trenger det.

 

For prisen (1800 for 32GB ser jeg nå) er det et kupp for en oppgradering fra Ipad G1 :)

 

Tusen takk for et godt svar! :)

 

ASUS Nexus 7 og Google Nexus 7 er samme enhet ja. Den er lansert i Norge ja, dog ikke mulig å bestille gjennom Google Play. Den er virkelig til å anbefales, men siden du er en eple-fyr, så kan det hende at dine preferanser ligger i eple-systemet. 3g-opplegget henger jeg ikke helt med på, men man klarer seg uten, om man f.eks. har en smartmobil for hånd. Kan hende skjermen blir mindre med tanke på film, men den er god og se på, samt at den er tross alt 7 tommer. Bøker er gode på denne, man slipper å ha en svær 9.7 tommers (tung?) stablet på fanget. Har ikke prøvd Amazon sin bok tjeneste ennå, men GP sin er ganske enkel. På engelsk, men fungerer som en sjarm. Bøkene kan kjøpes gjennom VPN, og lastes ned uten regionsproblemer.

 

Tusen takk for et godt svar til deg også!

 

Den er virkelig til å anbefales, men siden du er en eple-fyr, så kan det hende at dine preferanser ligger i eple-systemet

 

*Kremt, kremt* Apple er noe av det verste møkket jeg noen gang har vært borti :p

Jeg må innrømme at iPad (på den tiden da den ble lansert, da det ikke fantes mange andre, gode nettbrett) var en utrolig kjekk dings å ha. Likte den svært godt. Nå i det siste har den begynt å gå tregere og tregere, og den krasjer hele tiden. Er også litt vanskelig å få med seg iPaden på buss og tog.

 

Min iPad fikk jeg som en gave for 3-4 år siden (usikker på når den ble lansert i Norge), og jeg er så klar for å bytte over til et nettbrett med Android nå!

 

De tre siste mobiltelefonene mine har kjørt Android. Kan aldri rørt en iPhone.

Så ikke kom hit og si at jeg er en eple-fyr! :p

Endret av Stigah
Lenke til kommentar

 

*Kremt, kremt* Apple er noe av det verste møkket jeg noen gang har vært

borti :p

Jeg må innrømme at iPad (på den tiden da den ble lansert, da det ikke fantes mange andre, gode nettbrett) var en utrolig kjekk dings å ha. Likte den svært godt. Nå i det siste har den begynt å gå tregere og tregere, og den krasjer hele tiden. Er også litt vanskelig å få med seg iPaden på buss og tog.

 

Min iPad fikk jeg som en gave for 3-4 år siden (usikker på når den ble lansert i Norge), og jeg er så klar for å bytte over til et nettbrett med Android nå!

 

De tre siste mobiltelefonene mine har kjørt Android. Kan aldri rørt etok resten av markedetn iPhone.

Så ikke kom hit og si at jeg er en eple-fyr! :p

Ipad var vel første skikkelige nettbrett, det er jeg enig i. Og det tok resten av markedet ganske lang tid før de skjønte at de ikke kunne konkurrere med Apple. De aller første fra Samsung, for ikke å snakke om HTC, holdt jo ikke helt mål med iPad og forventinger. Så det at de skjønte det har jo vært glimrende for manges del!

Eple-fyr, og eple-fyr... Kan jo hende du liker epler for alt jeg vet? :-P

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...