Betenkt Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Er jo WiFi overalt nå, hva skal man med 3G? Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Jeg tror vi har en ulik oppfatning av ordet "overalt". Du bør kanskje prøve å reise litt utenfor sentrumkjernen din, og når du har gjort det, kan du forsøke med et nytt argument. 2 Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Det var vel egentlig ment sarkastisk, har full forståelse for at en del mennesker har behov for 3G. Det er ikke WiFi "overalt", like lite som det er mennesker "overalt:" Alle har sine behov, personlig har jeg kun bruk for 3G på hytta. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Hytten, i bil for eksempel på turer. 3G/hsdpa vil gjøre det til en glimrende til f.eks bil-navigasjon.. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Jeg har TomTom for Android, som ikke funker på Nexus 7, og den funker fint (på S2) uten verken 3g eller wifi... Lenke til kommentar
Barabbas Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 (endret) Jeg mener nå at når man først har et så portabelt nettbrett som N7, mister det mye av sin funksjon om man ikke kan skrive mailer/surfe/kontakte på steder man ikke har WiFi. Du er vel kanskje fornøyd med de gode og stabile trådløse nettverk som norwegian, nsb, lavprisekspressen og andre kollektivtilbydere tilbyr? På et større nettbrett kan jeg forstå fraværet av 3g.. Tilbake til spørsmålet ditt.. jo, men jeg ønsker ikke å måtte ofre batteri på mobilen for å kunne surfe med et nettbrett, og når jeg først har et portabelt nettbrett ønsker jeg ikke å måtte bruke mobilen til de samme oppgavene. Hvorfor har du nettbrett? Gøy og morro? Som en motsats til ditt syn. Jeg bruker Nexusen min hver bidige dag på nett gjennom mobilen(bluetooth tether, som jeg regner med du også antyder). Det utgjør ca 2-3t på mobilnett og det har nesten ikke betydning på mobilbatteriet. Det er uansett skjermen som dreper det. Jeg er derfor av den oppfatning at nexusen fint klarer seg uten egen 3g. Slipper også hassle med ekstra abb. Endret 7. november 2012 av Barabbas 1 Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Hva er det som er anbefalt, bluetooth eller WiFi-hotspot? Bruker WiFi-hotspot daglig, og har egentlig ikke tenkt over bluetooth. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Bluetooth, særlig så lenge du har BT3.0 eller 4.0 eller hva det nå var som gjorde at det nesten ikke brukte batteri lenger. Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Ok, har 4.0 Klarte jo nesten å tømme batteriet i løpet av skoledagen, så det tar visstnok en del på batteriet ja. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Ja, det er ikke mottak av wlan som tar batteri, det er sending. Det er derfor man aldri får tak i en skikkelig batteribasert wlan-sender fra telenor eller netcom. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Asus Sverige: Fr.o.m nästa vecka börjar vi rulla ut den nya 32GB versionen av Nexus 7.32GB versionen + Mobil Data kommer att finnas tillgänglig i små mängder innan årets slut, men återförsäljare, exakt datum och pris kommer tyvärr inte att kunna tillkännages i dag. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Hytten, i bil for eksempel på turer. 3G/hsdpa vil gjøre det til en glimrende til f.eks bil-navigasjon.. Med Android kan du jo sette opp et hotspot.. Edit: Leste ikke, beklager det. Endret 8. november 2012 av SLi Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Asus Sverige: Jeg får trøste meg med at det sikkert tar ennå lenger tid før 32GB-modellen kommer til Norge. Det passet perfekt at den lokale Expert-butikken hadde fått inn 16GB forrige lørdag, dermed kunne jeg klargjøre den og ta den med meg på reise denne uken. Takk til Kleivis for tipset om å sjekke hos Expert. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Skal dere ha denne tråden som egen Nexus 7 tråd eller endrer dere tittelen og lar Nexus 10 være med på leken? Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Skal dere ha denne tråden som egen Nexus 7 tråd eller endrer dere tittelen og lar Nexus 10 være med på leken? Hvorfor det, når du finner "Den store Nexus 10-tråden" her? Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Er det noen som har forslag til et lite tastatur som passer å ta med seg på reise hvis man vil skrive notater på Nexus 7 istedenfor en PC? Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 http://priser.teknofil.no/index.php?q1=bluetooth+tastatur Alt til sin smak Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Nesten like billig så det jeg betalte for min i juli Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Nesten like billig så det jeg betalte for min i juli 1800 Kr fra norsk forhandler? Noen som har bestilt herfra og vet alt er ok? Frista noe grådig. Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Dustinhome er ganske seriøst ja, men husk at 32gb er på vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå