Gå til innhold

ASUS Nexus 7


Fikseren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så langt jeg vet vil den norske kjøpslov fungere uansett om de må sende den til usa eller ei. Det vil si at du har alle rettigheter hvis det skjer noe med produktet. Altså de rettslige ukene osv før du kan heve kjøp osv.

 

multicom skal ha skryt for rask levering da jeg kjøpte, men jeg var uheldig med min da min hadde løs skjerm symptomet. Dette er noe jeg fint kunne fiksa sjæl, ved å åpne å stramme skruen. Men man vil ikke bryte garantier. Jeg valgte å bruke min reklmasjons rett, siden en reprasjon vil ta lang tid og da valgte jeg å få pengene tilbake.

 

Nexus 7 lanseres i sverige neste måned og kommer da med skandinavisk lader. Jeg velger å avvente mitt kjøp for å så kjøpe når den kommer til nabolandet. Og vil da også mest sansynelig koste mindre enn i norge. Dette er jo mine meninger.

 

Skal sies at hvis noe skjer med produktet ditt/deres fra multicom, så bruker de 2-3 dager på svare på mail, og jeg måtte opprette et skjema hos dem og jeg venter fortsatt på svar, dette synes jeg er et stort minus.

 

Det lille jeg testet nexus 7, gjør at jeg vil bruke den mer! Kjedelig at slikt skjer..

Lenke til kommentar

Interessant! Aldri vært innom it24 sine nettsider en gang så tok en telefon for å høre, ble ikke videre overbevist.

 

IT24 "Eh hallo?"

Meg "Hei, er dette it24.no"?

IT24 "Ja"

Meg "Ser dere har fått inn Google Nexus 7, regner med det er den svarte modellen og har dere mange inne?"

IT24 "Øhm, veit ikke egentlig, kan sjekke...Står ingenting om farge men ser veldig svart ut. Hadde 20 på lager tidligere i dag men 12 igjen nå".

 

Først og fremst pussig å ikke introdusere seg selv som ansatt hos IT24, trodde først jeg hadde ringt feil. Frykter dermed også at kundeservicen ligger på noe av det samme nivået. Likevel, svært fristende å klinke til med en bestilling der og få nettbrett tidlig neste uke. Brettet er jo det samme hvor enn man kjøper det fra, men om noe skulle skje føler jeg meg relativt mer trygg hos Multicom enn IT24...

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Klarte ikke unngå legge inn bestilling, typisk tilfelle av makk i ræva diagnosen I guess...Nå håper jeg bare produktet er uten feil slik at jeg slipper prøve ut kundeservicen. En ting er foreløpig sikkert, firmaet går for VM gull i levering. La inn ordren kl 16:37, klokken 16:45 fikk jeg mail om at ordren var ferdigbehandlet og kl 16:53 er det bekreftet på Brings sporingssider at pakken er innlevert postkontor. Altså fra bestilling til posten på 16minutt *applaus*

Endret av mkurrang
Lenke til kommentar

Interessant! Aldri vært innom it24 sine nettsider en gang så tok en telefon for å høre, ble ikke videre overbevist.

 

IT24 "Eh hallo?"

Meg "Hei, er dette it24.no"?

IT24 "Ja"

Meg "Ser dere har fått inn Google Nexus 7, regner med det er den svarte modellen og har dere mange inne?"

IT24 "Øhm, veit ikke egentlig, kan sjekke...Står ingenting om farge men ser veldig svart ut. Hadde 20 på lager tidligere i dag men 12 igjen nå".

 

Først og fremst pussig å ikke introdusere seg selv som ansatt hos IT24, trodde først jeg hadde ringt feil. Frykter dermed også at kundeservicen ligger på noe av det samme nivået. Likevel, svært fristende å klinke til med en bestilling der og få nettbrett tidlig neste uke. Brettet er jo det samme hvor enn man kjøper det fra, men om noe skulle skje føler jeg meg relativt mer trygg hos Multicom enn IT24...

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Klarte ikke unngå legge inn bestilling, typisk tilfelle av makk i ræva diagnosen I guess...Nå håper jeg bare produktet er uten feil slik at jeg slipper prøve ut kundeservicen. En ting er foreløpig sikkert, firmaet går for VM gull i levering. La inn ordren kl 16:37, klokken 16:45 fikk jeg mail om at ordren var ferdigbehandlet og kl 16:53 er det bekreftet på Brings sporingssider at pakken er innlevert postkontor. Altså fra bestilling til posten på 16minutt *applaus*

 

 

Sendte mail til de jeg:

 

Hei, vurderer å kjøpe Nexus 7 hos dere, men har noen spørsmål først.

1. Hvor er denne importert fra?

2. Hvordan er det med reklamasjon/retur/reperasjon med dere?

3. Har dere mange på lager?

 

 

 

Fikk til svaren time senere:

 

Hei,

vi har leverandør i USA.

Du har alltid garanti og reklamasjon fra oss, men vi må undersøke om det kan være garanti fra produsent i Norge i tillegg.

Det er normalt det på ASUS-produkter, og den er jo produsert av ASUS, men det er ikke sikkert at de tar i mot den FORELØPIG dersom de ikke forhandler den direkte i Norge ennå (men dersom ASUS skulle begynne med det vil de jo trolig ta den i mot hos dem også).

Det var 20 på lager tidligere i dag, men nå er det bare 12 igjen, så det blir nok utsolg noen dager før vi får inn flere.

mvh

it24.no

 

 

Leste en plass på nettet at der bare er en person som driver sjappa der. Legger inn en bestilling jeg og nå.

Lenke til kommentar

Interessant! Aldri vært innom it24 sine nettsider en gang så tok en telefon for å høre, ble ikke videre overbevist.

 

IT24 "Eh hallo?"

Meg "Hei, er dette it24.no"?

IT24 "Ja"

Meg "Ser dere har fått inn Google Nexus 7, regner med det er den svarte modellen og har dere mange inne?"

IT24 "Øhm, veit ikke egentlig, kan sjekke...Står ingenting om farge men ser veldig svart ut. Hadde 20 på lager tidligere i dag men 12 igjen nå".

 

Først og fremst pussig å ikke introdusere seg selv som ansatt hos IT24, trodde først jeg hadde ringt feil. Frykter dermed også at kundeservicen ligger på noe av det samme nivået. Likevel, svært fristende å klinke til med en bestilling der og få nettbrett tidlig neste uke. Brettet er jo det samme hvor enn man kjøper det fra, men om noe skulle skje føler jeg meg relativt mer trygg hos Multicom enn IT24...

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Klarte ikke unngå legge inn bestilling, typisk tilfelle av makk i ræva diagnosen I guess...Nå håper jeg bare produktet er uten feil slik at jeg slipper prøve ut kundeservicen. En ting er foreløpig sikkert, firmaet går for VM gull i levering. La inn ordren kl 16:37, klokken 16:45 fikk jeg mail om at ordren var ferdigbehandlet og kl 16:53 er det bekreftet på Brings sporingssider at pakken er innlevert postkontor. Altså fra bestilling til posten på 16minutt *applaus*

 

 

Sendte mail til de jeg:

 

Hei, vurderer å kjøpe Nexus 7 hos dere, men har noen spørsmål først.

1. Hvor er denne importert fra?

2. Hvordan er det med reklamasjon/retur/reperasjon med dere?

3. Har dere mange på lager?

 

 

 

Fikk til svaren time senere:

 

Hei,

vi har leverandør i USA.

Du har alltid garanti og reklamasjon fra oss, men vi må undersøke om det kan være garanti fra produsent i Norge i tillegg.

Det er normalt det på ASUS-produkter, og den er jo produsert av ASUS, men det er ikke sikkert at de tar i mot den FORELØPIG dersom de ikke forhandler den direkte i Norge ennå (men dersom ASUS skulle begynne med det vil de jo trolig ta den i mot hos dem også).

Det var 20 på lager tidligere i dag, men nå er det bare 12 igjen, så det blir nok utsolg noen dager før vi får inn flere.

mvh

it24.no

 

 

Leste en plass på nettet at der bare er en person som driver sjappa der. Legger inn en bestilling jeg og nå.

Du har ikke ASUS sin garanti i Norge nei. De har ikke kompetanse på enheten, derfor må den tilbake til USA (slik som min er...). Men du får sikkert en viss reklamasjon hos de, slik at de sender den til USA for deg, og får den tilbake under en garanti! Det var lit t dårlig med å kjøpe fra Google. Ender jo da opp i å betale den nette sum av 525,- for å få den til USA og tilbake.. Forhåpentligvis verdt pengene!!

Lenke til kommentar

Fikk faktisk SMS fra IT24 i sted "Hei, registrerte at bestillingen du la inn var fra samme nummer som ringte tidligere. Sendte derfor pakken av gårde med en gang, kanskje får du den allerede i morgen".

 

På Bring nå er det oppdatert til "Sending er innlevert til terminal og videresendt" =DD

:wow:

Lenke til kommentar

Fikk faktisk SMS fra IT24 i sted "Hei, registrerte at bestillingen du la inn var fra samme nummer som ringte tidligere. Sendte derfor pakken av gårde med en gang, kanskje får du den allerede i morgen".

 

På Bring nå er det oppdatert til "Sending er innlevert til terminal og videresendt" =DD

 

Forskjellsbehandling! Jeg sendte mail og bestilte fra samme mailen! Jeg fikk ikke noe sånt :(

Lenke til kommentar

Kjedelig, hva er statusen din på ordren nå da? Når jeg ringte og spurte om farge samt lagerstatus spurte jeg også om det var mulighet for å sende den alt i dag dersom jeg la inn en bestilling eller om den først ville bli sendt mandag. Da kunne han ikke garantere noenting siden klokken allerede var halv 5, men regnet med mandag. Ble derfor svært positivt overrasket over meldingen :) Lønner seg tydeligvis å ringe dem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...