Gå til innhold

ASUS Nexus 7


Fikseren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faren min er i USA for øyeblikket, og jeg vurderer å hørre om han kan kjøpe 16gb-modellen. Men er ikke helt sikker, grunnet problemer med løs skjerm o.l.

 

Hvis han kjøper den, og skjermen er løs, må jeg da betale for shipping og greier for å få reparert den?

Er det ASUS jeg skal sende den til, uavhengig av opprinnelig kjøpsplass?

Er problemet med løse skjermer fikset i nyere batcher?

Lenke til kommentar

Faren min er i USA for øyeblikket, og jeg vurderer å hørre om han kan kjøpe 16gb-modellen. Men er ikke helt sikker, grunnet problemer med løs skjerm o.l.

 

Hvis han kjøper den, og skjermen er løs, må jeg da betale for shipping og greier for å få reparert den?

Er det ASUS jeg skal sende den til, uavhengig av opprinnelig kjøpsplass?

Er problemet med løse skjermer fikset i nyere batcher?

Ja, du er nødt å betale for å få den tilbake til USA for rep. Min er på vei tilbake pga. defekt batteri. Grunnen til at ASUS Nordic ikke reparer er at de kan ikke noe om enheten. Det er det samme som at bestefar skulle sendt Rolcen til meg for å bytte dynamoen. Jeg vet jo ikke engang hvor den sitter! Litt dårlig metafor, men du skjønner sikkert ;)

Om du er nødt til å sende den inn, går du på google sine supportsider og leter deg frem til retur og sender en mail om hjelp der.

 

MEN det får du håpe at du slipper!

Lenke til kommentar

Faren min er i USA for øyeblikket, og jeg vurderer å hørre om han kan kjøpe 16gb-modellen. Men er ikke helt sikker, grunnet problemer med løs skjerm o.l.

 

Hvis han kjøper den, og skjermen er løs, må jeg da betale for shipping og greier for å få reparert den?

Er det ASUS jeg skal sende den til, uavhengig av opprinnelig kjøpsplass?

Er problemet med løse skjermer fikset i nyere batcher?

Ja, du er nødt å betale for å få den tilbake til USA for rep. Min er på vei tilbake pga. defekt batteri. Grunnen til at ASUS Nordic ikke reparer er at de kan ikke noe om enheten. Det er det samme som at bestefar skulle sendt Rolcen til meg for å bytte dynamoen. Jeg vet jo ikke engang hvor den sitter! Litt dårlig metafor, men du skjønner sikkert ;)

Om du er nødt til å sende den inn, går du på google sine supportsider og leter deg frem til retur og sender en mail om hjelp der.

 

MEN det får du håpe at du slipper!

 

Takk for svar! Ja, håper virkelig jeg slipper å måtte sende den inn. Hvor mye måtte du betale for shipping og lignende? Selv synes jeg det ville vært naturlig for leverandøren å betale for shipping hvis verkstedet kan konkludere med at problemet med produktet ikke er som følge av dårlig bruk.

 

Hvor kjøpte du din fra, og når? Jeg håper virkelig at det bare var første batch med N7s som led av disse irriterende feilene.. Vet du noe om dette?

Lenke til kommentar

Faren min er i USA for øyeblikket, og jeg vurderer å hørre om han kan kjøpe 16gb-modellen. Men er ikke helt sikker, grunnet problemer med løs skjerm o.l.

 

Hvis han kjøper den, og skjermen er løs, må jeg da betale for shipping og greier for å få reparert den?

Er det ASUS jeg skal sende den til, uavhengig av opprinnelig kjøpsplass?

Er problemet med løse skjermer fikset i nyere batcher?

Ja, du er nødt å betale for å få den tilbake til USA for rep. Min er på vei tilbake pga. defekt batteri. Grunnen til at ASUS Nordic ikke reparer er at de kan ikke noe om enheten. Det er det samme som at bestefar skulle sendt Rolcen til meg for å bytte dynamoen. Jeg vet jo ikke engang hvor den sitter! Litt dårlig metafor, men du skjønner sikkert ;)

Om du er nødt til å sende den inn, går du på google sine supportsider og leter deg frem til retur og sender en mail om hjelp der.

 

MEN det får du håpe at du slipper!

 

Takk for svar! Ja, håper virkelig jeg slipper å måtte sende den inn. Hvor mye måtte du betale for shipping og lignende? Selv synes jeg det ville vært naturlig for leverandøren å betale for shipping hvis verkstedet kan konkludere med at problemet med produktet ikke er som følge av dårlig bruk.

 

Hvor kjøpte du din fra, og når? Jeg håper virkelig at det bare var første batch med N7s som led av disse irriterende feilene.. Vet du noe om dette?

Da jeg bestilte det, så kjøpte jeg gjennom Google og fikk den sendt hit med JetCarrier. De tar 175,- for pakker på den sizen. Da fortoller de den for deg, og får den til DEG. Momsen må du selvfølgelig betale selv. Grunnen til at vi må betale frakt til de, er at de ikke har support på Nexus 7 i Norge, derav den Limited Warranty. Frakta ble vel på en 350,- +/- for å få den til USA. Og siden den ikke er tilgjengelig i Norge, må jeg da sende den til JetCarrier igjen, og betale 175,- nye. Tollpapirene jeg sendte med pakken, gjør det sånn at jeg slipper å betale moms for den nye og.

Det med hvilke som er helbredet, og ikke, har jeg ingen anelse om. Derimot om den nye jeg får, og er defekt, så føler jeg bare for å grave et hull i bakken og hoppe nedi.. x)

Lenke til kommentar

Da jeg bestilte det, så kjøpte jeg gjennom Google og fikk den sendt hit med JetCarrier. De tar 175,- for pakker på den sizen. Da fortoller de den for deg, og får den til DEG. Momsen må du selvfølgelig betale selv. Grunnen til at vi må betale frakt til de, er at de ikke har support på Nexus 7 i Norge, derav den Limited Warranty. Frakta ble vel på en 350,- +/- for å få den til USA. Og siden den ikke er tilgjengelig i Norge, må jeg da sende den til JetCarrier igjen, og betale 175,- nye. Tollpapirene jeg sendte med pakken, gjør det sånn at jeg slipper å betale moms for den nye og.

Det med hvilke som er helbredet, og ikke, har jeg ingen anelse om. Derimot om den nye jeg får, og er defekt, så føler jeg bare for å grave et hull i bakken og hoppe nedi.. x)

 

Når bestilte du den? :) Og tror du det er mulighet, ved en eventuell feil ved produktet, at jeg kan vente til N7 kommer til Norge, og dermed la ASUS Norge reparere den eller lignende?

 

Forresten, hvis jeg kjøper N7 fra Staples, Radioshack eller lignende, er det da de jeg skal sende taben tilbake til ved eventuelle feil? Eller er det direkte til ASUS?

Endret av Exozza
Lenke til kommentar

Jeg bestilte den 12. august, og fikk den 24. august.

Hvis du kjøper den, og det er noe galt med den, så kan du vente til den er støttet i Norge ja. For når den kommer til Norge, skal de jo ha kompetanse på det området. Men som du kanskje har lest, så er det ingen som vet når den kommer til Norge heller, jeg gjetter på tidligst midten, kansje slutten av oktober.

Det med hvor du skal sende den inn, har jeg rett og slett ikke peiling på. Det enkleste du kan gjøre er å kontakte butikken om det oppstår problemer. Jeg mailet med Google, og fikk en returlappe og en adresse til SMS InfoComm, som er verkstedet de bruker, ser det ut til. Det er jo ingen biler som er fra Mekkonomen heller, så det er bare verksted ;-) Hvis jeg var deg, og virkelig hadde lyst på taben, så hadde jeg nok kjøpt den. Man skal ikke satse på at det er noe galt med den vettu!

Lenke til kommentar

Faren min er i USA for øyeblikket, og jeg vurderer å hørre om han kan kjøpe 16gb-modellen. Men er ikke helt sikker, grunnet problemer med løs skjerm o.l.

 

Hvis han kjøper den, og skjermen er løs, må jeg da betale for shipping og greier for å få reparert den?

Er det ASUS jeg skal sende den til, uavhengig av opprinnelig kjøpsplass?

Er problemet med løse skjermer fikset i nyere batcher?

 

Få faren din til å åpne den og sjekke de vanelige feilene.. som løs skjerm osv.. da slipper du kanskje alt det stresset.

Skjermen skal sitte som støpt, den skal ikke være løs, noe min desverre var... Jeg ville gitt han alle opplysninger om feil som batteri og skjerm. Men skjerm er den vanelige... Håper dette hjalp litt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...