buffet Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Så, 30. mai i fjor bestilte jeg en SSD fra den eneste produsenten jeg stolte på når det gjelder å lage pålitelige produkter, nemlig Intel. Jeg satte den i PC-en, installerte Windows 7, oppdaterte firmware, forsikret meg om at trim-greiene var i orden etc. Det fungerte utmerket - helt til i dag, litt over et år senere. Full kræsj, og det er nå umulig for meg å lese en eneste fil fra disken. Og ja, jeg har prøvd den i to ulike PC-er for å forsikre meg om at det virkelig er SSD-en som sviktet, ikke noe annet. Så hva brukte jeg disken til? Kontinuerlig nedlasting etc.? Nei. Kun normal bruk (spotify, diverse småprogrammer og et par spill). Alt av filmer, mp3 osv. lagret jeg direkte til eksterndisker. Jeg brukte til og med ramdisk til midlertidige filer/nedlastinger osv. for å ikke slite ut disken. (Jeg hadde nemlig tenkt å ha disken i ganske mange år, da den kostet en aldri så liten formue). Sånn. Nå er dere advart. Heldigvis er det garanti på disse. For ordens skyld, disken var av følgende type: INTEL 320 SERIES 2.5" 300GB SSD SATA/300 MLC 25NM Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Antar du tok backup av viktige data? Det som kan ha hendt er at noe var galt innstillt og dermed så ble det skrevet unødvendig mye til disken, men personlig synnes jeg dette høres langt mer ut som du har vært spesielt uheldig med tanke på testene som nå blir gjort på forumet på ssd disker og levetid. Lenke til kommentar
buffet Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2012 Ja, jeg tar ofte sikkerhetskopier heldigvis. Jeg søkte litt rundt og fant at dette kanskje skyltes en firmvare-feil ved disse diskene. I så fall, så har Intel sluppet en firmvare-versjon (i fjor høst) som fikser problemet: http://communities.intel.com/thread/24205 Uansett, disken sendes inn igjen, så får vi se om jeg får en ny. Intel har 5 års garanti på diskene sine nå, så forhåpentligvis er diskene vanligvis pålitelige (med NY firmware). Vil nødig tilbake til snurredisk iallfall. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Vi skulle fått opp ei felles liste over disker som krasjer. Slik at vi ALDRI kjøpte det produktet, kanskje vi skulle til og med ikkje kjøpe noke fra samme produsent... ... hey veit, lista ville blitt full, vi kunne ikkje kjøpt ein drit. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 det bør heller være en liste over disker som har firmware som har alvorlige bugs som ikke blir oppdatert. å begynne å poste hver disk som feiler blir litt galt. da det kan være andre faktorer som spiller inn. som at psu begynner å feile og tar livet av en komponent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå