Mister Ost Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Ja, da har jeg klippet plenen ... og et jernrør. Gressklipperen er kaputt og går ikke rundt, noe eieren sannsynligvis ikke blir særlig glad for. Plenklipperen er ca. fra rundt 2007, og kostet vel antageligvis mellom to og fire tusen kroner da den var ny. Jeg tror eieren kjøpte den brukt relativt nylig. Det er en bensindrevet Stiga RM65 gressklipper. Hvor mye må jeg eventuelt betale i erstatning? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Din egen plen og ditt eget jernrør, med en lånt klipper? Eller tilhører jernrøret og plenen du klipte eieren av klipperen? Klipte du plen på eget initiativ, eller på oppdrag av eier av klipper og/eller eier av plen? Jeg gjorde en liknende tabbe engang jeg hadde sommerjobb som vaktmesterassistent, og det kostet meg ikke noe, og jeg fikk være med på reparere klipperen, så jeg lærte hvordan en Flymo er bygd opp. Lenke til kommentar
Mister Ost Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 (endret) Leier hybel i kollektiv (skal flytte ut om tre dager), og gressklipper, plen og jernrør (nedgravd i hagen) tilhører husverten. Gressklipperen går ikke rundt lenger (bladet kommer i kontakt med kanten av klipperen) så er vel noe som har blitt bøyd inne i den, uten at jeg har sett så nøye på det Endret 27. juni 2012 av Mister Ost Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Da mener jeg du ikke skal erstatte noe som helst. Om du hadde lånt naboens gressklipper for å klippe egen plen hadde det kanskje foreligget et slags ansvarsgrunnlag, men her mener jeg dette helt klart må være huseiers risiko. 1 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Disse har jo vanligvis en ganske enkel rotor inne i klippehuset. - Jeg kan ikke tenke meg at det er vanskelig å bøye på plass denne igjen, med mindre hele motorakselen er slått ut av stilling? (og det ville jeg tro skulle mye til) 1 Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Føler det er eier av plenen w/e som egentlig har skylden her. Dette bør jo selvfølgelig opplyses til de som leier, hvis det ligger gjenstander eller lignende i plenen som kan skade gressklipperen. Lenke til kommentar
janingar Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Litt avhengig av hvordan klipperen ble rammet pleier det ikke være verre enn at man bytter kniven under, så sant ikke akslingen gikk med i smellen. At den slår borti kanten er dog ikke et godt tegn. Lenke til kommentar
Mister Ost Skrevet 9. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2012 Har ikke hørt noe mer fra eieren, så tror jeg har sluppet unna erstatning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå