hinough Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 (endret) Hei! Har et merkelig problem med at PCen heter seg opp. Det som gjør at dette er merkelig er at det skjer når jeg IKKE bruker PCen. Eksempel: Idag lot jeg den stå for å laste ned et spill på steam. Kom igjen etter 1 times tid og viftene surret for fullt og Speccy leste 68 grader av Skjermkort og Prosessor For å beskrive hvorfor dette er merkelig. Etter et par timers spilling av Crysis 2 med alt på max@1920x1080(Dette er da MED DX11 Patchen og High-Res texture pack) Så ligger skjermkortet på rundt 65 Grader og Prosessor på rundt 55-60 grader. Så er det noen måte jeg kan finne ut hva i all verden PCen min jobber så forferdelig hardt med når jeg ikke bruker den? Dette skjer så fort skjermen blir svart pågrunn av at den ikke har blitt rørt. Så fort jeg rører ved musen så PCen blir "aktiv" igjen så roer viftene seg med en gang og temperaturene faller fort. PC Spesifikasjoner er som følger: CPU: Intel I5 2500K. 3,30Ghz Quad (Ikke overklokka) GPU: GainWard GeForce GTX 570 "Golden Sample" HK: Gigabyte GA-P67A-UD3-B3 med nyeste Bios-versjon fra @Bios programmet (F9) RAM: Corsair Dominator 8 Gb (2x4Gb) @ 1600MHz HDD: Systemet kjører fra en Crucial C300 SSD og filene ligger lagret på en Samsung Spinpoint F3 1Tb HDD og Seagate Baracuda 2Tb disk Eneste jeg kan tenke meg som kunne ha noe å si på dette er at jeg nylig oppgraderte Biosen til F9 og skjermkort driveren med 301.42 driveren fra Nvidia. Dette har aldri vært noe problem før nå i det siste. Noen som har noe forslag til hva som skjer og hva jeg kan gjøre? Endret 27. juni 2012 av hinough Lenke til kommentar
hinough Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 Hei! Har et merkelig problem med at PCen heter seg opp. Det som gjør at dette er merkelig er at det skjer når jeg IKKE bruker PCen. Eksempel: Idag lot jeg den stå for å laste ned et spill på steam. Kom igjen etter 1 times tid og viftene surret for fullt og Speccy leste 68 grader av Skjermkort og Prosessor For å beskrive hvorfor dette er merkelig. Etter et par timers spilling av Crysis 2 med alt på max@1920x1080(Dette er da MED DX11 Patchen og High-Res texture pack) Så ligger skjermkortet på rundt 65 Grader og Prosessor på rundt 55-60 grader. Så er det noen måte jeg kan finne ut hva i all verden PCen min jobber så forferdelig hardt med når jeg ikke bruker den? Dette skjer så fort skjermen blir svart pågrunn av at den ikke har blitt rørt. Så fort jeg rører ved musen så PCen blir "aktiv" igjen så roer viftene seg med en gang og temperaturene faller fort. PC Spesifikasjoner er som følger: CPU: Intel I5 2500K. 3,30Ghz Quad (Ikke overklokka) GPU: GainWard GeForce GTX 570 "Golden Sample" HK: Gigabyte GA-P67A-UD3-B3 med nyeste Bios-versjon fra @Bios programmet (F9) RAM: Corsair Dominator 8 Gb (2x4Gb) @ 1600MHz HDD: Systemet kjører fra en Crucial C300 SSD og filene ligger lagret på en Samsung Spinpoint F3 1Tb HDD og Seagate Baracuda 2Tb disk Eneste jeg kan tenke meg som kunne ha noe å si på dette er at jeg nylig oppgraderte Biosen til F9 og skjermkort driveren med 301.42 driveren fra Nvidia. Dette har aldri vært noe problem før nå i det siste. Noen som har noe forslag til hva som skjer og hva jeg kan gjøre? Ok vet HVORFOR PCen jobber seg opp. Når PCen står ubrukt starter et program som heter for FMapp32.exe med tilnavnet Bitcoin Farmer. Så da er spørsmålet hvordan kan jeg få fjernet dette? Vil tro at dette er et virus da siden å slette det ikke fungerer. Får slettet filen, men den blir laget på nytt da PCen står ubrukt igjen. Lenke til kommentar
hinough Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2012 (endret) Vel... som jeg altfor ofte gjør fant jeg en løsning selv ETTER at jeg har postet på et hjelpeforum. Problemet var at jeg hadde fått inn et program som hette FMAPP32.exe. Dette kom inn via en .zip mappe som hadde et program skjult i en falsk bildefil(Kaller den falsk da den så ut som en vanlig .jpg fil, men umulig å åpne). Det som skjedde var at programmet pakket seg ut selv i mappen: %appdata%/Realtek/Intel/*her* og startet seg selv når PCen var ubrukt en stund (Idle) Programmet som da startet var en Bitcoin Farmer. Kjapt forklart: Et program som står å bruker all ledig maskinkraft til å løse "puzzles" som igjen blir prisgitt med "bitcoins" som igjen kan brukes til å kjøpe/bytte ting med (Sålangt jeg kan forstå...) Jeg brukte norton og scannet KUN den mappa hvor programmet lå og det ga ikke utslag. Går ut ifra at dette enten var fordi programmet ikke gjorde noe "skadelig" med maskinen eller at den hadde lagt seg selv til en unntaksliste et sted. FOR Å FJERNE: Programmet var heldighvis ganske enkelt å fjerne Gå til %appdata%/realtek Slett Tools.zip og bildefila IMG_*randomtall* Slett mappa Intel som inneholder 3 filer. Blant annet FMAPP32.exe som er selve programmet Restart PC og la PCen stå ubrukt en stund med oppgavebehandling oppe for å se om programmet dukker opp igjen. Hvordan jeg fikk det inn på min datamaskin er for meg et mysterium, men har vel hatt et svakt øyeblikk og trykket ja på en fin reklame et sted eller noe sånt. Ikke vet jeg, men vet ihvertfall hva jeg gjør hvis det skjer igjen. Endret 28. juni 2012 av hinough Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå