rottert Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Jeg har specsen som står i signaturen min under. Har et 4 år gammelt aopenkabinett som er ganske så lite med liten luftgjennomstrømning. Ingen kabinettvifter og på cpu har jeg GalcialTech Igloo 2320vifte. En stillegående og billig vifte med fabrikpåsmurt kjølepasta. Idletemp på cpu er som regel ca 40 grader, mens maxtemp aldri overstiger 50 grader. (Går fint an å clocke en del uten problem med temp oxo) Min venn nr 1 har følgende specs(sånn ca): rimelig nytt asushovedkort (viachips) sapphire raedon 9700pro ultimate edt, 1gb ddr, amd xp2400. Rimelig nytt aopenkabinett md ekstra kabinettvifte. Bra luftgjennomstrømning på kabinettet, men cpuidle temp ligger på over 50 grader og med maxload ligger den over 70 grader. Kjøling på cpu består av SilentTwinvifte fra microplex md medfølgende kjølepasta. Minn venn nr 2 har sånn ca samme specs som venn nr 1, men har større kabinett med flere kjølere. Bruker samme kjøleløsing på cpu som venn nr 1. Han har også problem med cputemp. Hva kan være galt med kjølingen. Går det virkelig an å smøre kjølepastaen så dårlig at det kan bli så dårlig kjøleevne? Jeg har rådet de til å skifte til min vifteløsning noe som jeg ser er blitt frarådet på dette forumet blandt annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå